Overslaan en naar de inhoud gaan

AzG één in imago-onderzoek Incompany 500

Uit het nieuwe imago-onderzoek van zakenblad Incompany hebben Artsen zonder Grenzen (AzG), het Wereld Natuur Fonds (WNF) en Schiphol de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze drie bedrijven scoren gemiddeld een 6,5. Artsen zonder Grenzen krijgt hoge cijfers op de aspecten 'sociaal' en 'sympathiek'. Grote verliezers zijn de ministeries en energiebedrijven.

related partner content for mobile comes here

Incompany 500 is een nieuw imago-onderzoek dat dit jaar voor het eerst wordt gehouden. De eerste fase meet feitelijk welke 500 bedrijven het beste bekend staan op basis van drie deelaspecten (werkgeverschap, zakenpartner, aantrekkelijkheid als investeringsobject).

In deze eerste fase scoort Shell duidelijk het hoogst, gevolgd door Philips en ING Groep.

In de tweede fase worden de 50 best scorende bedrijven op de meetlat gelegd aan de hand van twaalf imagocriteria, zoals 'betrouwbaar', 'transparant', 'bescheiden', 'sociaal' en 'vernieuwend'.

In deze fase lopen vijf bedrijven voorop: AzG, WNF, Schiphol, KLM en Unicef winnen de strijd op imago.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in