Ara maakt anti-terreur campagne overheid


De vier andere ‘hoofdaannemers’ waren, in alfabetische volgorde, Leo Burnett, McCann, PPGH JWT en Publicis, die allemaal in Amsterdam of Amstelveen zijn gevestigd. Drie daarvan werkten samen met andere bureaus: Ara met pr/pa bureau HVR, McCann met Dexter en Pluspoint en Publicis met pr/pa bureau Pleon.
De aanbestedende dienst is het ministere van Justitie, dat terrorismebestrijding overigens heeft belegd bij de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb). Doelstelling van de publiekscommunicatie over terrorisme is het verhogen van de individuele zelfredzaamheid en maatschappelijke weerbaarheid. Er zijn di-verse subdoelen.
Uit de ‘selectieleidraad’ ten behoeve van de aanbesteding blijkt dat de belofte, die in de hele campagne moet doorklinken, luidt: Wij zijn alert. U ook? De publieke uitrol is gepland voor begin 2006. Looptijd van de campagne is maximaal drie jaar.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de eerste fase is voor de campagne naar schatting 4.8 miljoen euro (incl btw) beschikbaar. Voor de campagnejaren 2007 en 2008 wordt "naar alle waarschijnlijkheid” 2.5 miljoen euro per jaar gereserveerd. ‘Budgetten zijn afhankelijk van de politieke en maatschappelijke ontwikkelingen in de komende jaren.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid