Rabobank is grote winnaar SponsorRingen 2005


De Rabobank is de grote winnaar geworden van de SponsorRingen 2005.
De bank won zowel de SponsorRing Oeuvre als de SponsorRing in de categorie Kunst met de sponsoring van de Van Gogh Museumbus.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor de SponsorRing Oeuvre waren naast Rabobank ook Red Bull en Unilever genomineerd.
De winnaar werd bepaald door de aanwezigen op de prijsuitreiking van de SponsorRingen en de bezoekers van het congres Planet Sponsorship dat voorafgaand aan de prijsuitreiking werd gehouden.
De bank won de SponsorRing Kunst met de Van Gogh Museumbus omdat het volgens de jury 'een zeer innovatief en creatief project is dat tot in de details perfect is uitgewerkt'.
'Dat de bus al tot en met einde 2006 is gereserveerd toont aan welke waarde dit project heeft voor het museum, de scholen en de (lokale) Rabobank.'
Traditioneel veel belangstelling ging uit naar de winnaar in de categorie sport. Daarin waren onder andere zowel ING als Fortis genomineerd voor hun sponsoring van de marathons in res-pectievelijke Amsterdam en Rotterdam.
Winnaar in de categorie werd ING met de sponsoring van de ING Amsterdam Marathon. De bank werd geroemd omdat men er in geslaagd is op een creatieve manier de marathon van Amsterdam nieuw leven in te blazen.
De prijs in de nieuwe categorie Innovatie ging naar Heineken en de sponsoring van het maga-zine State. 'Niet de eigen boodschap, maar de behoefte van de doelgroep is uitgangspunt: content driven marketing', aldus de jury.
De brouwer kon een tweede Ring mee naar huis nemen omdat Amstel de SponsorRing Cultuur en Entertainment won voor de Amstel Ballenbar.
Andere winnaars waren Sanoma en Pink Ribbon in de categorie Maatschappij en Postbank en Het Blok in de categorie Media.
De jury stond dit jaar, net als in 2004, onder voorzitterschap van Martijn Sanders, directeur van het Concertgebouw.
De andere juryleden waren Niek Jan van Damme (T-Mobile), Otto van der Harst (Selmore), Ruurd Hielkema (Trendbox), Alfred Levi (MM&MO) en Roel van Veggel (Rabobank Nederland).
De organisatie van de SponsorRingen is in handen van de Stichting Sponsor Ringen. Het Be-stuur van de Stichting wordt gevormd door Marcel Beerthuizen (voorzitter), Henri van der Aat, Vincent Pijpers en Leo van Sister.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid