Tiscali moet online rectificeren


Dat heeft de rechter in Amsterdam gisteren bepaald in een door KPN aangespannen kort geding.
De rectificatie betreft de mededelingen dat 'bellen met Tiscali altijd gratis is' en de consument ongeveer '300 euro per jaar bespaart bij een gecombineerd abonnement ADSL en bellen met
Tiscali'. Volgens de rechter zijn deze mededelingen misleidend en
onrechtmatig jegens KPN.
Tiscali mag wel de mededeling doen 'Geen KPN meer nodig'. Die
mededeling is feitelijk ook juist omdat bij het bellen via internet geen KPN-abonnement meer nodig is. KPN had ook hiertegen bezwaar gemaakt. Het telecombedrijf vindt
dat in dit geval reclame 'over zijn rug' wordt gemaakt.
Maar
volgens de rechter doet Tiscali de mededeling (op zijn website) op
neutrale en voor KPN niet denigrerende wijze.
Tiscali zal de rectificatie plaatsen, zei een woordvoerster van het bedrijf. De tv-commercials worden inmiddels niet meer uitgezonden. Volgens haar is het oordeel van de rechter inzake de
mededeling 'Geen KPN meer nodig' een doorbraak. KPN beraadt zich op eventuele vervolgstappen, zei een woordvoerder (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid