Overslaan en naar de inhoud gaan

Tiscali moet online rectificeren

Internetprovider Tiscali moet vier weken lang op zijn site een rectificatie plaatsen van reclames die het op televisie heeft gemaakt voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft de rechter in Amsterdam gisteren bepaald in een door KPN aangespannen kort geding.
De rectificatie betreft de mededelingen dat 'bellen met Tiscali altijd gratis is' en de consument ongeveer '300 euro per jaar bespaart bij een gecombineerd abonnement ADSL en bellen met
Tiscali'. Volgens de rechter zijn deze mededelingen misleidend en
onrechtmatig jegens KPN.
Tiscali mag wel de mededeling doen 'Geen KPN meer nodig'. Die
mededeling is feitelijk ook juist omdat bij het bellen via internet geen KPN-abonnement meer nodig is. KPN had ook hiertegen bezwaar gemaakt. Het telecombedrijf vindt
dat in dit geval reclame 'over zijn rug' wordt gemaakt.
Maar
volgens de rechter doet Tiscali de mededeling (op zijn website) op
neutrale en voor KPN niet denigrerende wijze.

related partner content for mobile comes here

Tiscali zal de rectificatie plaatsen, zei een woordvoerster van het bedrijf. De tv-commercials worden inmiddels niet meer uitgezonden. Volgens haar is het oordeel van de rechter inzake de
mededeling 'Geen KPN meer nodig' een doorbraak. KPN beraadt zich op eventuele vervolgstappen, zei een woordvoerder (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in