Anti-reclame Wakker Dier in Ster-blok
'Met de spot zit Wakker Dier voor het eerst in het hart van de plek waar supermarkten hun kiloknallers promoten, namelijk het tv-reclameblok', aldus de stichting. De tv-spot zal meer dan honderd keer worden uitgezonden, deels primetime.
Wakker Dier is vooral bekend om haar radiospots. De stichting meldt veel te verwachten van de tv-primeur: 'Met tv kunnen we het dierenleed achter de kiloknaller-kip echt laten zien. Een stal met 20.000 kippen, liggend in de eigen stront, dat ziet er niet uit. Dat is toch anders dan feiten over dierenleed vertellen op de radio.'
Na de start van de kiloknallercampagne in 2010 zou het aanbod kiloknallers gekelderd zijn met 34 pct. Het aanbod diervriendelijke aanbiedingen steeg met 73 pct. De verkoop van biologisch vlees nam in een jaar met 32 pct toe, aldus Wakker Dier..
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid