Overslaan en naar de inhoud gaan

'Alle Nederlandse Persgroep-titels vorig jaar winstgevend'

Volgens topman Christian van Thillo van het Belgische uitgeversconcern De Persgroep waren alle Nederlandse Persgroep-kranten vorig jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De printdivisie van het Belgische uitgeversconcern heeft vorig jaar - door de overname van de PCM-titels - een omzet geboekt van 585 miljoen euro, een stijging van 66 procent vergeleken met 2008. De nettowinst bedroeg 20 miljoen euro, een daling met 11 procent. Ondanks de crisis was er sprake van een sterk jaar, aldus topman Christian Van Thillo woensdag.

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf geeft naast Belgische kranten als Het Laatste Nieuws en De Morgen ook de Volkskrant, AD, Trouw en Het Parool uit. De Persgroep nam in 2003 Het Parool over. In juli vorig jaar verwierf het concern een meerderheidsbelang in PCM Uitgevers, waarvan toen naast Volkskrant, AD en Trouw ook NRC Handelsblad deel uitmaakte. Die laatste krant werd later doorverkocht.

Volgens Van Thillo wil De Persgroep in Nederland uitgroeien tot een toonaangevende krantenuitgever. 'We willen expliciet dat ons bedrijf een Belgisch-Nederlands mediabedrijf wordt. De eerste resultaten uit Nederland zijn alvast hoopvol.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in