Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold groeit ondanks moeilijke markten

Ondanks de moeilijke economische situatie is supermarktconcern Ahold in de eerste maanden van 2013 verder gegroeid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet steeg met ruim 4 procent en Ahold won vrijwel overal marktaandeel. De operationele winst daalde wel fors. Dat kwam door een pensioenlast die het concern in de VS nam. Maar de verkoop van de Scandinavische supermarktketen ICA stuwde de nettowinst. Dat bleek dinsdagochtend uit kwartaalupdate van Ahold.

related partner content for mobile comes here

Topman Dick Boer sprak in een toelichting van een 'solide start van het jaar’, maar zei voorzichtig te zijn met voorspellingen voor de rest van 2013.

In Nederland blijven de marktomstandigheden onveranderd moeilijk. Desondanks wist Ahold in Nederland (waar ook de Belgische supermarkten onder vallen) de omzet te laten groeien met 7,5 procent. Dat is voor een belangrijk deel te danken aan de groei van , dat in het tweede kwartaal van 2012 werd aangekocht, aan de uitbreiding bij de zuiderburen en de toevoeging van voormalige C1000/Jumbo winkels.

Klanten kopen steeds meer online, zei Boer. Hij sprak van een groei van de online verkopen 'met dubbele cijfers’. De identieke omzetgroei in Nederland bedroeg 1,8 procent. Dat is de groei in winkels die langer dan een jaar open zijn. In België heeft Ahold inmiddels 15 supermarkten.

Boer meldde ook dat het bedrijf op koers ligt om het kostenbesparingsprogramma van 600 miljoen euro tot eind 2014 te realiseren.

Bron: AFN/ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in