Ahold groeit ondanks moeilijke markten
De omzet steeg met ruim 4 procent en Ahold won vrijwel overal marktaandeel. De operationele winst daalde wel fors. Dat kwam door een pensioenlast die het concern in de VS nam. Maar de verkoop van de Scandinavische supermarktketen ICA stuwde de nettowinst. Dat bleek dinsdagochtend uit kwartaalupdate van Ahold.
Topman Dick Boer sprak in een toelichting van een 'solide start van het jaar’, maar zei voorzichtig te zijn met voorspellingen voor de rest van 2013.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaIn Nederland blijven de marktomstandigheden onveranderd moeilijk. Desondanks wist Ahold in Nederland (waar ook de Belgische supermarkten onder vallen) de omzet te laten groeien met 7,5 procent. Dat is voor een belangrijk deel te danken aan de groei van bol.com, dat in het tweede kwartaal van 2012 werd aangekocht, aan de uitbreiding bij de zuiderburen en de toevoeging van voormalige C1000/Jumbo winkels.
Klanten kopen steeds meer online, zei Boer. Hij sprak van een groei van de online verkopen 'met dubbele cijfers’. De identieke omzetgroei in Nederland bedroeg 1,8 procent. Dat is de groei in winkels die langer dan een jaar open zijn. In België heeft Ahold inmiddels 15 supermarkten.
Boer meldde ook dat het bedrijf op koers ligt om het kostenbesparingsprogramma van 600 miljoen euro tot eind 2014 te realiseren.
Bron: AFN/ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid