Agressieve verkoopmethodes nader bekeken
Het gaat onder meer om dagtochtjes per bus waarbij de deelnemers een productpresentatie krijgen en verkooppresentaties voor een lidmaatschap van vakantieclubs. Dit meldt de toezichthouder voor consumentenzaken in haar halfjaarbericht.
De Consumentenautoriteit waarschuwt vakantiegangers voor misleidende verkooppraktijken door vakantieclubs en roept consumenten op hun klachten te melden bij ConsuWijzer, het informatieloket van de overheid dat consumenten informeert over hun rechten. De waakhond zet het onderzoek voort en werkt daarbij samen met toezichthouders uit andere EU-lidstaten.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaIn het halfjaarbericht maakt de de Consumentenautoriteit verder melding van twee sanctiebesluiten tegen OX-2 International (boete 85.000 euro) en Smart Media Services (boete 118.750 euro). Beide boetes werden opgelegd voor de misleidende wijze waarop zij consumenten een sms-abonnement lieten afsluiten. Daarnaast heeft de toezichthouder negen klachten ingediend over misleidende reclame van sms-diensten bij de Stichting SMS-gedragscode. Dit heeft tot aanpassing van de uitingen geleid.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid