Adwords adverteren in de Google Maps voor Mobiel


Adverteren in de Google Maps voor mobiel – bereik
Zowel voor Android als iOS is er de Google Maps voor mobiel App. Voor Android is het de standaard applicatie voor kaarten, binnen iOS moeten gebruikers de App apart downloaden. Daardoor zal het bereik onder iOS gebruikers lager zijn. Rekening houdend met het feit dat Android momenteel meer gebruikers heeft en 83% van hen de Maps gebruikt is het adverteren zeker de moeite waard.
Adverteren in de Google Maps voor mobiel – look&feel
De Ads (in te stellen via Google Adwords) worden onder aan het scherm van de smartphone weergegeven, samen met een paarse markering op de kaart, nadat een gebruiker een zoekopdracht heeft uitgevoerd. De zoekwoorden bepaal je via Adwords in je mobiele campagnes. Advertenties in de app ‘Google Maps voor mobiel’ zijn beschikbaar in alle talen. Het ziet er als volgt uit:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press Photo
Adverteren in de Google Maps voor mobiel – kosten
Zoals gemeld stel je de Ads in via je Adwords account. De kosten worden daar ook berekend. Let er wel op dat je voor meerdere klikken betaalt als je in de App gaat adverteren. Als mensen je Ad omhoog ‘swipen’ is dat een klik, als ze erop klikken is dat ook een klik en als de bezoeker vervolgens op de knop ‘bellen’ drukt is dat ook een klik. Je betaalt er overigens maximaal 2 voor zo’n bezoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid