Overslaan en naar de inhoud gaan

Adwords adverteren in de Google Maps voor Mobiel

Ruim 2/3 van de zoekopdrachten wordt tegenwoordig op de smartphone gedaan, en steeds meer mensen gebruiken daarvoor (met name op Android…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteren in de Google Maps voor mobiel – bereik
Zowel voor Android als iOS is er de Google Maps voor mobiel App. Voor Android is het de standaard applicatie voor kaarten, binnen iOS moeten gebruikers de App apart downloaden. Daardoor zal het bereik onder iOS gebruikers lager zijn. Rekening houdend met het feit dat Android momenteel meer gebruikers heeft en 83% van hen de Maps gebruikt is het adverteren zeker de moeite waard.

related partner content for mobile comes here

Adverteren in de Google Maps voor mobiel – look&feel
De Ads (in te stellen via Google Adwords) worden onder aan het scherm van de smartphone weergegeven, samen met een paarse markering op de kaart, nadat een gebruiker een zoekopdracht heeft uitgevoerd. De zoekwoorden bepaal je via Adwords in je mobiele campagnes. Advertenties in de app ‘Google Maps voor mobiel’ zijn beschikbaar in alle talen. Het ziet er als volgt uit:

Adverteren in de Google Maps voor mobiel – kosten
Zoals gemeld stel je de Ads in via je Adwords account. De kosten worden daar ook berekend. Let er wel op dat je voor meerdere klikken betaalt als je in de App gaat adverteren. Als mensen je Ad omhoog ‘swipen’ is dat een klik, als ze erop klikken is dat ook een klik en als de bezoeker vervolgens op de knop ‘bellen’ drukt is dat ook een klik. Je betaalt er overigens maximaal 2 voor zo’n bezoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in