Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro voortaan 'Uw Bank'

ABN Amro heeft niet meer de pretentie 'Dé Bank' van Nederland te zijn. Het moet 'Uw Bank' worden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bleek woensdag tijdens een informele persbijeenkomst met topman Gerrit Zalm, meldt De Telegraaf. Sinds de jaren negentig noemde ABN Amro zich 'Dé Bank', maar die pay-off werd enkele jaren geleden veranderd in 'Meer mogelijk maken'. 'We gebruiken de spreuk al een tijd niet meer, maar staan natuurlijk nog wel zo bekend bij het publiek', zegt een woordvoerster.

related partner content for mobile comes here

ABN Amro wil zich daarmee bescheidener opstellen. Kort voor het uitbreken van de kredietcrisis werd de bank opgekocht door Fortis, Royal Bank of Scotland en Banco Santander. Fortis vertilde zich eraan en werd ontmanteld. Nederland kreeg de Nederlandse delen van ABN Amro en Fortis in handen.

In het voorjaar moeten ABN Amro en Fortis onder leiding van Zalm samengaan. Hij maakte woensdag een schets van hoe de bank er straks zal uitzien. Zo kunnen klanten van de banken nu nog terecht bij 650 kantoren in Nederland: 150 Fortisfilialen en 500 ABN Amro-vestigingen. Dat worden er 150 minder. Volgende maand maakt de bank bekend welke kantoren verdwijnen.

Op zakelijk gebied richt de bank zich niet op grote multinationals, maar wel op grote Nederlandse ondernemingen. 'Internationaal willen we uitbouwen waar we sterk in zijn. Maar we hebben niet de ambitie overal alles ter wereld te doen', zei Zalm.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in