Overslaan en naar de inhoud gaan

20-49

Ik ben niet de eerste die er over begint en ik zal ook zeker niet de laatste zijn. Maar zo vlak voor de uitreiking van de Amma’s is het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gaat het hier om het effectief bereiken van relevante doelgroepen, de kerntaak van mediabureaus, of spelen hier misschien andere belangen? Eerst maar even de feiten. Volgens CBS waren er in 1990 iets meer dan 6 miljoen mannen en vrouwen van 20 tot en met 45 jaar, een standaard CBS groep die het dichtst in de buurt komt van 20-49. In 2010 waren dat er bijna 5,5 miljoen. Maar misschien nog wel belangrijker is het aandeel in de totale populatie. Dat liep terug van 41 naar 33 procent. Een vermindering van maar liefst 20 procent.

related partner content for mobile comes here

Bij zo’n daling van het marktaandeel zou iedere marketingmanager onmiddellijk worden ontslagen. Maar niet in de media. Daar steken wij gewoon onze kop in het zand en verklaren iedereen van 50 jaar en ouder gewoon klinisch dood. Nee, de doelgroep 20-49 bestaat volgens mij alleen nog maar omdat mediabureaus op deze wijze kosten per GRP kunnen benchmarken. Bovendien kunnen adverteerders dan gewoon blijven kiezen voor het bureau dat de laagste kosten per GRP in 20-49 offreert. Dit heeft echter helemaal niets te maken met het effectief bereiken van doelgroepen.

Ik stel daarom voor om donderdag 19 mei voorafgaand aan de uitreiking van de Amma’s om 18.00 uur op de Dam de doelgroep 20 tot en met 49 jaar voor eens en voor altijd ritueel te verbranden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in