Overslaan en naar de inhoud gaan

Zeven gouden en dertien zilveren SpinAwards 2008 uitgereikt

Gisteren werden in de Gashouder in Amsterdam voor de 11e keer de SpinAwards uitgereikt. De categorie Beste interactieve opdrachtgever kende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren werden in de Gashouder in Amsterdam voor de 11e keer de uitgereikt. De categorie Beste interactieve opdrachtgever kende dit jaar maar liefst twee winnaars.

related partner content for mobile comes here

Coca Cola en Hi/KPN eindigden gelijk en ontvingen allebei een gouden SpinAward. Beste interactieve bureau is, net als twee jaar geleden, Lemz. Zij wonnen daarnaast nog twee keer goud in de categorieën Beste mobiele concept en Beste content. Ook dit jaar bezochten meer dan 2.500 gasten de . Foto's van het feest .

Naast winnaar Lemz viel ook Achtung! op. Zij wonnen een gouden en een zilveren SpinAward. LEMZ en ACHTUNG! waren de enige bureaus die meer dan 1 SpinAward in de wacht wisten te slepen. Een duidelijk signaal dat de kwaliteit verder toeneemt in de breedte.

Stephan Fellinger, voorzitter van de Stichting SpinAwards: “De economie mag dan in een diepe recessie verkeren, er is nog nooit zoveel bedrijvigheid geweest in onze branche. Het bruist. We staan er beter voor dan ooit en de komende jaren zijn de vooruitzichten op het gebied van interactieve media heel goed te noemen. Toch iets om bij stil te staan in deze turbulente tijden.”

Cijfers

De Stichting SpinAwards maakte tijdens de uitreiking ook cijfers bekend over de omvang van de interactieve communicatiebranche. De cijfers werden bepaald door de bestedingen op te tellen in alle deelgebieden, die bij elkaar de interactieve communicatiebranche vormen.

Hennie van Velzen, bestuurslid van de Stichting Spinawards: “De SpinAwards zijn een optelsom van een aantal deelindustrieën binnen het vakgebied van interactieve communicatie. Tel je de cijfers op voor wat betreft de bestedingen aan onder andere online advertising en marketing, games en mobiele communicatie, dan komen we nu al op meer dan 1,8 miljard euro omzet in Nederland.”

Huib Maaskant, bestuurslid Stichting SpinAwards: “Aan de hand van de omzetcijfers binnen onze industrie kunnen we afleiden dat er inmiddels meer dan 15.000 mensen werkzaam zijn in onze branche. De groep creatieven die interactieve communicatie omarmt, groeit met de dag. En dat zijn niet alleen mensen die net van de academie komen, maar juist ook creatieven die jaren alleen traditionele campagnes hebben gemaakt. Interactieve creativiteit leeft tegenwoordig in de basis van vrijwel elk concept.”

Overzicht winnaars SpinAwards 2008

Beste content
Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg (De Friesland Zorgverzekeraar / Lemz) - Goud
Oxfam Novib - Rudo en Ollie (Oxfam Novib / Detroit Media) - Zilver

Beste media-inzet
Sultana Mr Jummy (United Biscuits / ACHTUNG, Alfred, Starcom) - Goud
Samsung Soul (Samsung Mobile / Muse Amsterdam, Icemobile, Starcom) - Zilver

Beste online campagne
Dinges (Hi / Red Urban & FHV BBDO) - Goud
Nationale Feedbacktest (Jobcircle / Rhinocreations, Input) - Zilver
Hilfiger Denim - Leave your Mark (Tommy Hilfiger Europe / Muse Amsterdam) - Zilver

Beste design
Base X (Koninklijke Luchtmacht / ARA) - Zilver

Beste innovatie
Iktag & interactieve Social RFID games (Mediamatic / Mediamatic) - Zilver

Beste mobiele concept
Coca-Cola Sing-A-Long (Coca-Cola Nederland / LEMZ) - Goud
VPRO Lowlands Heatmap (VPRO Digitaal / VPRO Digitaal) - Zilver

Beste crossmedia concept
Upload Cinema (Filmtheater de Uitkijk / Draftfcb) - Zilver
Volkswagen Golf (Pon’s Automobielhandel / ACHTUNG!) - Zilver

Beste website concept
Rijksmuseum For the Love of God (Rijksmuseum / Skipintro) - Zilver
Barcinski & Jeanjean (Barcinski & Jeanjean / Barcinski & Jeanjean) - Zilver

Beste interactieve video concept
geen winnaars

Beste gaming concept
Medical Investigators (Technific, Step / Little Chicken Game Company) - Zilver

Beste jong talent
Right to Play - Nieuwe Sporticonen (Kaspar van Leek, Pieter Vermeulen, Joost van Dorst / AKV St. Joost Breda) - Zilver

Beste interactieve bureau
Lemz - goud

Beste interactieve opdrachtgever - ex aequo
Hi, KPN - goud
Coca-Cola Nederland - goud

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in