Overslaan en naar de inhoud gaan

Youtube-views voorspellen vijfde plaats voor Anouk op Eurovisie Songfestival

Als de populariteit van de Songfestivalliedjes op Youtube het stemmende publiek vertegenwoordigt, wint Oekraïne morgenavond het Eurovisie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Peter Dommerholt, digital consultant bij LVB Networks: ‘Het aantal bekeken video’s geeft een goed beeld van de populariteit van een liedje. Bij sommige video’s betekent een groot aantal views echter niet dat het liedje ook daadwerkelijk winpotentie heeft. Landen met veel inwoners of waar de media veel aandacht besteden aan het Songfestival bereiken mogelijk meer views. Maar ook bizarre acts werden voor de halve finale goed bekeken, maar gingen toch niet door. Dat was bijvoorbeeld het geval bij Montenegro en Servië.’

related partner content for mobile comes here

De uitslag van het Eurovisie Songfestival 2013 op basis van het aantal bekeken video’s op Youtube:

Op het staan van elk deelnemend land minimaal twee filmpjes: de officiële presentatie en de tweede repetitie. Voor ieder finaleliedje is het aantal views van beide video’s opgezocht en de verhouding ten opzichte van het best bekeken filmpje berekend.

Anouk in de halve finale:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in