Overslaan en naar de inhoud gaan

Xavier Feliu (Vodafone) spreekt op Contentmarketing- en Storytelling Event

‘Als merk moet je altijd op zoek gaan naar de rol die je wilt spelen in de maatschappij'.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Xavier Feliu is social brand expert en strategic planner en heeft meer dan acht jaar ervaring in de wereld van marketing en advertising. Xavier helpt merken om dichter bij hun consumenten te komen, door ze te verbinden en door op een relevante manier te communiceren.
Xavier heeft onder andere merken geholpen als Heineken, Nike, Tommy Hilfiger, Mini en Vodafone, om hun aanwezigheid op social media te vergroten en om een strategie te ontwikkelen die de klantbetrokkenheid vergroot.

related partner content for mobile comes here

Je bent nu zo’n tien jaar bezig met digitale marketing. Wat is de grootste les die je tot nu toe hebt geleerd?


‘Als merk moet je altijd op zoek gaan naar de rol die je wilt spelen in de maatschappij. Sommige merken ontwikkelen een strategie puur om geld te verdienen en zien interactie met de consument puur als een commerciële activiteit. Een merk als Nike doet meer, dat wil mensen aan het sporten krijgen. Goede merken faciliteren dit en kijken verder dan alleen het geld. Pas wanneer een merk er echt toe doet, heeft contentmarketing zin. Dat klinkt misschien wat romantisch, maar dergelijke doelstellingen geven betekenis aan je merk. Dat je daar vervolgens geld mee verdient is dan het resultaat.’

‘Als merk moet je altijd op zoek gaan naar de rol die je wilt spelen in de maatschappij. Sommige merken ontwikkelen een strategie puur om geld te verdienen en zien interactie met de consument puur als een commerciële activiteit. Een merk als Nike doet meer, dat wil mensen aan het sporten krijgen. Goede merken faciliteren dit en kijken verder dan alleen het geld. Pas wanneer een merk er echt toe doet, heeft contentmarketing zin. Dat klinkt misschien wat romantisch, maar dergelijke doelstellingen geven betekenis aan je merk. Dat je daar vervolgens geld mee verdient is dan het resultaat.’

Lees het hele interview met Feliu hier (premium content)

Andere sprekers op het congres:

Martin Koolhoven, Nederlandse filmregisseur en schrijver.
Koolhoven is bekend van films als Het Schnitzelparadijs en Oorlogswinter. Koolhoven’s film Brimstone werd geselecteerd voor het filmfestival van Venetië en ook gescreend op het Toronto International Film Festival en het BFI London Film Festival.

Ramona Chang (contentstrateeg bij ABN Amro MeesPierson): content als conversation starter.
Chang gelooft dat content ingezet moet worden om klanten te helpen en inspireren. Op het Contentmarketing & Storytelling Event verzorgt ze een interessante keynote.

Het Contentmarketing- en Storytelling Event vindt plaats op 26 september in Mediaplaza in Utrecht. Bekijk het programma en schrijf je in.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in