Overslaan en naar de inhoud gaan

Weg met domme blondjes (en suffe mannen)

Ja! Het Europees Parlement bewijst zijn toegevoegde waarde weer eens.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Parlement heeft gisteren opgeroepen om een einde te maken aan vernederende stereotypen in reclames en marketing. Dat moet de gelijkheid tussen mannen en vrouwen vooruit helpen, vindt voorzitter Eva-Britt Svensson van de parlementscommissie voor vrouwenrechten, zo meldt ANP.

related partner content for mobile comes here

'Iedereen kent die reclames wel. Bijvoorbeeld voor een beertender: de vrouw bakt de bitterballen en de man drinkt het bier. Zulke beelden hebben invloed op onze samenleving', zegt PvdA'ster Emine Bozkurt, lid van de vrouwencommissie. Ze hoopt dat de reclamebranche met een gedragscode zal komen.

D66 en VVD stemden tegen de oproep. 'Het Europees Parlement heeft zich hier helemaal niet mee te bemoeien', noteert ANP uit de mond van D66'ster Sophie in 't Veld. (...) 'Reclamemakers komen er zelf wel achter dat vrouwen niet achterlijk zijn'.

Ik zou voorstellen, niet alleen domme blondjes, maar ook suffe mannen. Want die zijn ook een plaag in de commercials.

Neem het koken van een maaltijd waar de hulp van de vrouw nodig bij is, het verschonen van een luier (die afzakt), de man die mekkert over kalkaanslag in de badkamer, de man wiens vrouw de broek aan heeft en hem Liga voert en dwingt te bewegen opdat hij van zijn buikje afkomt.

Maar, ik moet bekennen in die commercials zijn geen domme blondjes te zien.

Mmm...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in