Weg met domme blondjes (en suffe mannen)
Het Parlement heeft gisteren opgeroepen om een einde te maken aan vernederende stereotypen in reclames en marketing. Dat moet de gelijkheid tussen mannen en vrouwen vooruit helpen, vindt voorzitter Eva-Britt Svensson van de parlementscommissie voor vrouwenrechten, zo meldt ANP.
'Iedereen kent die reclames wel. Bijvoorbeeld voor een beertender: de vrouw bakt de bitterballen en de man drinkt het bier. Zulke beelden hebben invloed op onze samenleving', zegt PvdA'ster Emine Bozkurt, lid van de vrouwencommissie. Ze hoopt dat de reclamebranche met een gedragscode zal komen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaD66 en VVD stemden tegen de oproep. 'Het Europees Parlement heeft zich hier helemaal niet mee te bemoeien', noteert ANP uit de mond van D66'ster Sophie in 't Veld. (...) 'Reclamemakers komen er zelf wel achter dat vrouwen niet achterlijk zijn'.
Ik zou voorstellen, niet alleen domme blondjes, maar ook suffe mannen. Want die zijn ook een plaag in de commercials.
Neem het koken van een maaltijd waar de hulp van de vrouw nodig bij is, het verschonen van een luier (die afzakt), de man die mekkert over kalkaanslag in de badkamer, de man wiens vrouw de broek aan heeft en hem Liga voert en dwingt te bewegen opdat hij van zijn buikje afkomt.
Maar, ik moet bekennen in die commercials zijn geen domme blondjes te zien.
Mmm...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid