Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier krijgt deels gelijk van RCC

De Reclame Code Commissie (RCC) heeft Wakker Dier een beetje gelijk gegeven met zijn klacht over de campagne voor kippenvlees.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bewuste kipcampagne bestaat behalve uit radiospots ook onder meer uit posterreclames in vakbladen. De dierenwelzijnorganisatie vindt dat in de campagne 'Kip, het meest veelzijdige stukje vlees' ten onrechte wordt gesteld dat al het kippenvlees dat in Nederland wordt verkocht, 100 procent oké is. De RCC kan zich daarin vinden, aangezien een op de drie kipfilets besmet is met bijvoorbeeld salmonella.

related partner content for mobile comes here

Wakker Dier vindt de uitspraak een klap in het gezicht van de Europese Commissie, aangezien de campagne voor de helft (3 miljoen euro) wordt bekostigd via EU-subsidies. Het Productschap Pluimvee en Eieren PPE is niet tevreden met het oordeel van de Reclame Code Commissie, maar gaat niet in beroep. De bewuste zin staat in de posterreclame en die is niet bedoeld voor consumenten. Dit onderdeel is bovendien inmiddels afgerond, waardoor een hoger beroep niet zinvol is, meldt de PPE.

De organisatie wijst erop dat de RCC maar 'één zin uit de vele advertenties onjuist vindt'. 'De RCC vindt 100 procent te absoluut, maar wijst de klacht van Wakker Dier verder af. De advertentie is verder akkoord volgens de Reclame Code.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in