Heineken zet haardgeur in voor verkoop bockbier
Bierbrouwer Heineken zet de typische herfstgeur van een brandende openhaard in om kopers te verleiden meer bockbier te kopen.
Er is een proef in vier supermarkten waar het winkelend publiek dat langs speciale displays loopt de komende twee weken de geur van het brandende hout ruikt. 'Instore marketing heeft alles te maken met verleiding', aldus Jurgen Mohr, Trade & Instore manager bij de bierbrouwer. 'Zintuigen zijn een belangrijk onderdeel van het verleiden. Wij doen een voorzet voor de ambiance waarin je in deze tijd thuis bockbier drinkt.'
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Afhankelijk van de uitkomsten van deze proef zal Heineken mogelijk vaker geurmarketingtechnieken gaan toepassen. De supermarkten waar de proef wordt gedaan, zijn C1000-vestigingen in Hoofddorp, Leiderdorp en Nieuw Vennep en een winkel van Super de Boer in Leimuiden (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid