Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken zet haardgeur in voor verkoop bockbier

Bierbrouwer Heineken zet de typische herfstgeur van een brandende openhaard in om kopers te verleiden meer bockbier te kopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is een proef in vier supermarkten waar het winkelend publiek dat langs speciale displays loopt de komende twee weken de geur van het brandende hout ruikt. 'Instore marketing heeft alles te maken met verleiding', aldus Jurgen Mohr, Trade & Instore manager bij de bierbrouwer. 'Zintuigen zijn een belangrijk onderdeel van het verleiden. Wij doen een voorzet voor de ambiance waarin je in deze tijd thuis bockbier drinkt.'

related partner content for mobile comes here

Afhankelijk van de uitkomsten van deze proef zal Heineken mogelijk vaker geurmarketingtechnieken gaan toepassen. De supermarkten waar de proef wordt gedaan, zijn C1000-vestigingen in Hoofddorp, Leiderdorp en Nieuw Vennep en een winkel van Super de Boer in Leimuiden (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in