Reclame-campagne voor beter imago Nederland


Daar wil het ministerie van Economische Zaken. Volgens Het Financieele Dagblad kan iedereen die een goed idee heeft, dit tot 15 november insturen bij het ministerie. De vijf beste deelnemers ontvangen in december euro 10.000 om hun idee uit te werken.
De uiteindelijke winnaar krijgt komend voorjaar euro 500.000 om zijn campagne werkelijk uit te voeren. De reclame moet dan buitenlandse bedrijven prikkelen zich in Nederland te vestigen, en zo de kenniseconomie stimuleren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet ministerie richt zich met de prijsvraag speciaal op de creatieve sector, omdat Nederland sterke industriële ontwerpers en veel ondernemers in de reclame- en gamesindustrie heeft. 'Wij willen graag Nederland promoten, maar we hebben nauwelijks budget om reclame te maken', zegt Bas Verhart, lid van het innovatieplatform van Economische Zaken. 'Vandaar dat we ontwerpers vragen met een idee te komen. Het kan van alles zijn. Zoiets als het tulpeneiland zou kunnen. Maar voor mijn part bedenkt een architect een huis op zijn kant. Als het maar werkt.'
Topontwerper Marcel Wanders is juryvoorzitter. Wanders: 'Als onderdeel van de economie is de creatieve sector nog niet zo groot. Maar we zijn gegroeid en daardoor neemt de verantwoordelijkheid toe. En natuurlijk is het ook hartstikke leuk om iets te bedenken waarmee je Nederland promoot. Volgens mij wil iedere ontwerper dat wel.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid