Overslaan en naar de inhoud gaan

Vendex sluit Dixtone-zaken

De malaise in de telecomsector is ook in de winkelstraten zichtbaar nu detailhandelsconcern Vendex de 45 winkels van Dixtone gaat sluiten.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enkele filialen gaan over naar Dutchtone en worden onder de naam Orange opnieuw aangekleed. Door het wegvallen van Dixtone vervallen ongeveer 110 banen. In de winkels gaat het hoofdzakelijk om jonge medewerkers, die naar verwachting zonder probleem kunnen worden herplaatst. Dixtone werd tweeënhalf jaar geleden opgericht. De lancering in november 1999 viel samen met de hausse in de telecommarkt. Sindsdien is zowel Dixtone als de afzet van communicatiediensten snel gegroeid, hetgeen volgens Vendex tot en met het jaar 2000 aanzienlijke bonussen en distributievergoedingen opleverde. In 2001 raakte de markt voor mobiele telefoons verzadigd. Het gevolg was dat telecombedrijven de vaak aanzienlijke subsidies op de verkoop van aansluitingen sterk verminderden. Hierdoor kwam het rendement van Dixtone onder druk. Dixtone dreef op die distributievergoedingen. Voor Vendex heeft de sluiting geen negatieve financiële consequenties (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in