Overslaan en naar de inhoud gaan

Alcoholmisbruik: de schuldvraag

Bacardi-Martini Nederland voelt zich niet verantwoordelijk voor het toenemende alcoholgebruik bij jongeren van twaalf tot vijftien jaar.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mark de Witte, algemeen directeur van BMN, denkt dat verscherpte regelgeving nergens toe leidt. ‘Zelfregulering is effectiever’.

Twee Breezer-reclamespotjes zijn drie weken geleden door de Stichting Alcoholpreventie (Stap) aangeklaagd. De BMN-directeur ligt er niet van wakker. ‘Er zijn problemen, maar die waren er ook al voor 1997. Wij willen samen met de overheid, de industrie en andere belangenbehartigers op zoek naar structurele oplossingen van dit maatschappelijke probleem.’

Wim van Dalen, directeur Stap, meldt echter: ‘Als Bacardi-Martini zich werkelijk maatschappelijk verantwoord had gevoeld, had ze Breezer niet op de markt gebracht. Door de mixdranken beginnen jongeren eerder met het drinken van alcohol, waardoor de kans op verslaving toeneemt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in