
Deze discussie laaide op na een onderzoek van Ferro, in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. Zeventien reclamespots bleken niet te voldoen aan de huidige normen van de Reclame Code Commissie. VWS pleit nu voor aanscherping van de regelgeving.
Mark de Witte, algemeen directeur van BMN, denkt dat verscherpte regelgeving nergens toe leidt. ‘Zelfregulering is effectiever’.
Vacatures
Adviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBTwee Breezer-reclamespotjes zijn drie weken geleden door de Stichting Alcoholpreventie (Stap) aangeklaagd. De BMN-directeur ligt er niet van wakker. ‘Er zijn problemen, maar die waren er ook al voor 1997. Wij willen samen met de overheid, de industrie en andere belangenbehartigers op zoek naar structurele oplossingen van dit maatschappelijke probleem.’
Wim van Dalen, directeur Stap, meldt echter: ‘Als Bacardi-Martini zich werkelijk maatschappelijk verantwoord had gevoeld, had ze Breezer niet op de markt gebracht. Door de mixdranken beginnen jongeren eerder met het drinken van alcohol, waardoor de kans op verslaving toeneemt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee