Overslaan en naar de inhoud gaan

Andere stijl leiderschap bij NOS Journaal

De redactie van het NOS Journaal heeft behoefte aan een andere stijl van leiderschap. Teruggetreden hoofdredacteur Nico Haasbroek kon zich…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uitspraken van Haasbroek in het BNN-mediaprogramma Storing waren de druppel die de emmer deed overlopen. Haasbroek zei in dat programma dat het, achteraf gezien, niet verstandig was dat verslaggever Job Frieszo zwaaide met het programmaboekje van de extreemrechtse cd en daarbij een vergelijking trok met (later vermoorde) Pim Fortuyn. ‘Naar aanleiding van die uitzending is op de redactie een pittig en groot verschil van inzicht ontstaan over de rol die een hoofdredacteur moet spelen', zegt Bierman. Haasbroek probeerde er in Storing, volgens Bierman, genuanceerd over te spreken, maar de redactie ziet liever dat haar hoofdredacteur als een 'vaderfiguur' achter haar staat. Zo'n rol wil de kritische Haasbroek niet spelen. ‘Het Journaal heeft nu behoefte aan een andere stijl, waarin niet alleen gekeken wordt naar invloeden van buitenaf. Men wil als één team opereren, en daarbij trouwens ook oog hebben voor vernieuwing.' Bierman weet nog niet hoe de opvolging van Haasbroek wordt geregeld. ‘Daar ga ik eens over nadenken. Duidelijk is wel dat Haasbroek een rol blijft houden in de door ons gewenste vernieuwing (ANP).'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in