Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever rondt overname Alberto Culver af

Unilever heeft de aankoop van het Amerikaanse Alberto Culver afgerond. Dat maakte het concern dinsdag na het sluiten van de beurs bekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever legt circa 2,7 miljard euro in contanten op tafel voor de Amerikaanse producent van (haar-)verzorgingsproducten. Vorige week werd al bekend dat Unilever moet doen in de merkenportefeuille. Zo mag het merk VO5 niet meer in de VS verkocht worden en moet Unilever het eigen merk Rave helemaal afstoten.
Alberto Culver was in 2010 goed voor een jaaromzet van 1,2 miljard euro. Met de inlijving van dit bedrijf wordt Unilever naar eigen zeggen de grootste in haarverzorging, de nummer twee in shampoo en de nummer drie bij de stylingsproducten.
De overname zal, exclusief herstructureringskosten, al in het eerste volledige jaar gaan bijdragen aan de winst per aandeel, aldus Unilever bij de aankondiging van de aankoop. Alberto Culver heeft merken als TreSemmé en Nexxus in zijn portfolio.

related partner content for mobile comes here

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in