Overslaan en naar de inhoud gaan

#TNW Europe: Gary Vee is Nostradamus niet

Scheldend, mopperend, inspirerend en hyperactief als altijd. Start-upgoeroe Gary Vaynerchuk was op zijn best bij The Next Web Conference.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mensen kwamen speciaal voor hem naar Amsterdam: . Volg deze serie-ondernemer, investeerder, mediaman een paar dagen op , Instagram, Twitter, Snapchat ( ) en je krijgt een aardig beeld van hoe zijn performance op was. Met enige regelmaat krijg je bijvoorbeeld ’s nachts de notificatie ‘Gary Vaynerchuk is live’ omdat hij in Londen zit, een jetlag heeft en er iets ‘of his chest’ moet.

related partner content for mobile comes here

Vaynerchuk maakte het wijnbedrijf van zijn ouders groot (van 5 naar 60 miljoen), investeerde op het goede moment in netwerken als Facebook en richtte 7 jaar geleden het bedrijf Vayner Media op waarmee hij content maakt en verspreid voor merken. Hij stortte een waterval van goede adviezen, stellingen en meningen over de zaal heen, alvorens hij werd geïnterviewd door The Next Web-oprichter Boris Veldhuijzen van Zanten werd ondervraagd. Een paar zijn uitspraken:

Over personal branding:
‘Natuurlijk ben ik het voorbeeld van wat personal branding oplevert. Maar vergeet niet dat ik de eerste 15 jaar van mijn carrière geen woord over mezelf heb gezegd.’

Over start-ups:
‘Er zijn veel start-ups die geld willen voor een idee. Iedereen wil de Uber van sneakers neerzetten, of zoiets. Pas als je je start-up kan converteren in een echt bedrijf dan is heteen investering waard.’

Over bijblijven:
‘Ik ben Nostradamus niet. Ik kijk alleen waar jullie ook zijn. Toen iedereen vond dat ik een tweede wijnhandel moest beginnen, investeerde ik in e-commerce. Ik begon in 1997 met e-mailmarketing en had een open rate van 97%. Niet omdat ik goede mailings had, maar omdat niemand anders het deed. Kocht het adword “wine” bijna een jaar lang voor maar 5 cent. Ik begon een TV-show op YouTube in 2006 en werd uitgelachen. Niet omdat ik zo slim ben, maar omdat ik altijd op zoek ben naar waarde voor mensen. Ik ga waar jullie ook gaan en bouw huizen op lege vlaktes.’

Over succes:
‘Er zijn heel veel verhalen die niet worden verteld over depressies en zelfmoord. Iedereen denkt dat ze de volgende Uber moeten bouwen en rijk moeten worden. Er zijn maar vier grote apps. Je moet je bewust zijn van wat je kunt. I suck at almost everything. Het gaat erom wat jij kan en je kunt niet alles zijn.’

Over marketing:
‘Grote bedrijven stoppen veel geld in slechte marketing. In tv commercials, in programmatic, ze bouwen een schijnwereld waarin alles ok is. Het enige wat belangrijk is, is jouw aandacht. En aandacht is underpriced these days.’ 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in