Overslaan en naar de inhoud gaan

Thuiswinkelen stijgt verder

De markt voor online consumentenbestedingen door Nederlandse internetters is in de eerste 6 maanden van 2004 verder gestegen naar een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit de 'Thuiswinkel Markt Monitor 2004-1', het onderzoek dat door Blauw Research en Thuiswinkel.org ieder half jaar wordt uitgevoerd. De cijfers komen tot stand in samenwerking met de circa 180 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org, gekoppeld aan een grootschalig consumentenonderzoek.

related partner content for mobile comes here

De verschuiving van fysieke consumentenbestedingen naar het via internet bestellen van producten en diensten zet door. De groei van de totale Nederlandse detailhandelomzet in dezelfde periode was negatief en bedroeg volgens het CBS in de eerste helft van 2004 ‒3 procent.

Nog steeds stijgt het aantal online kopers: 3,4 miljoen Nederlanders hebben het afgelopen halfjaar iets via internet gekocht. Een jaar geleden waren dit nog 2,8 miljoen kopers, een stijging van 21 procent. Ook het aantal mensen dat voor het eerst een online bestelling doet, stijgt van 300.000 in de eerste helft van 2003 naar 700.000 in de eerste helft van 2004.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in