Katja op cover Gouden Gids


Op de voorkant van de gids, waarachter het bedrijvendeel schuilgaat, staat zij afgebeeld in een broekpak dat is bedrukt met de bekende gele pagina's. Op de achterkant van de gids staat een foto van Katja die gekleed gaat in een galajurk, bedrukt met witte bladzijden vol telefoonnummers.
'Zeker, het is een reactie op de campagne van De Telefoongids met Arnon Grunberg', zegt Harry Michels, marketingdirecteur van de Gouden Gids tegen Het Financieele Dagblad. 'Tien jaar geleden zijn wij in de verdediging gedrukt toen De Telefoongids kwam met een bedrijvendeel. Wij hebben besloten om in het offensief te gaan, nu wij ook een eigen telefoongids hebben.' Sinds vorig jaar geeft de Gouden Gids ook een overzicht van telefoonnummers van privé-personen onder de noemer De Nationale Telefoongids.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe reden voor de fellere concurrentie tussen de twee gidsen zit in de eigendom van de bedrijven. De uitgever van De Telefoongids, voormalig KPN -dochter Telemedia, is in handen van de investeerders 3i en VSS, die het rendement willen opvoeren. De Gouden Gids-divisie is door moeder VNU in de etalage gezet. Goede resultaten van de dochter dragen bij aan een mooie verkoopprijs.
Michels spreekt tegen dat de Gouden Gids zich met de nieuwe campagne richt op de doelgroep van lager opgeleiden. 'We hebben iemand gezocht die een brede groep aanspreekt en dan vooral jongeren. We willen er zijn voor heel Nederland. We zijn meer RTL dan VPRO. De uitstraling van Arnon Grunberg is inderdaad intellectueler.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid