DE trekt tv-spot Caffiato terug


In de tv-reclame zitten drie vrouwen rond een zilveren dienblad, waarop drie 'lijntjes' Caffiato liggen. Deze vrouwen zuigen elk met een rietje zo'n 'lijntje' op. De Reclame Code Commissie stelt in haar besluit dat Douwe Egberts bewust een verband legt met het gebruik van drugs, vooral omdat de vrouwen de 'lijntjes' lijken te snuiven. Dat bericht NRC Handelsblad.
De Commissie vindt de spot ´in strijd met de goede smaak'. Wel laat ze weten dat ze zich in vergelijkbare zaken terughoudend opstelt, ´gezien het subjectieve karakter' daarvan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe commissie acht de uiting ook nodeloos kwetsend voor diegenen die betrokken zijn geweest bij de problemen waartoe drugs en drugsverslaving kunnen leiden. De commissie beveelt Douwe Egberts aan om ´niet meer op dergelijke wijze reclame te maken'.
Een woordvoerster van DE liet weten dat ze het jammer vindt dat de commissie deze beslissing heeft genomen. Binnenkort volgt een nieuwe reeks commercials die gedeeltelijk worden aangepast.
Douwe Egberts stelt dat de kijker in de spot ´bewust op het verkeerde been werd gezet, doordat de associatie met drugsgebruik wordt opgeroepen, waarna vervolgens voor een ieder volstrekt duidelijk is dat de drie vrouwen slurpen van een 'lijntje' Caffiato'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid