Overslaan en naar de inhoud gaan

DE trekt tv-spot Caffiato terug

Douwe Egberts trekt met directe ingang zijn tv-reclame voor Caffiato, koude cappuccino, terug. Dat heeft het bedrijf besloten nadat de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de tv-reclame zitten drie vrouwen rond een zilveren dienblad, waarop drie 'lijntjes' Caffiato liggen. Deze vrouwen zuigen elk met een rietje zo'n 'lijntje' op. De Reclame Code Commissie stelt in haar besluit dat Douwe Egberts bewust een verband legt met het gebruik van drugs, vooral omdat de vrouwen de 'lijntjes' lijken te snuiven. Dat bericht NRC Handelsblad.

related partner content for mobile comes here

De Commissie vindt de spot ´in strijd met de goede smaak'. Wel laat ze weten dat ze zich in vergelijkbare zaken terughoudend opstelt, ´gezien het subjectieve karakter' daarvan.

De commissie acht de uiting ook nodeloos kwetsend voor diegenen die betrokken zijn geweest bij de problemen waartoe drugs en drugsverslaving kunnen leiden. De commissie beveelt Douwe Egberts aan om ´niet meer op dergelijke wijze reclame te maken'.

Een woordvoerster van DE liet weten dat ze het jammer vindt dat de commissie deze beslissing heeft genomen. Binnenkort volgt een nieuwe reeks commercials die gedeeltelijk worden aangepast.

Douwe Egberts stelt dat de kijker in de spot ´bewust op het verkeerde been werd gezet, doordat de associatie met drugsgebruik wordt opgeroepen, waarna vervolgens voor een ieder volstrekt duidelijk is dat de drie vrouwen slurpen van een 'lijntje' Caffiato'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in