Overslaan en naar de inhoud gaan

Reuters en Red Bull gaan opmerkelijke samenwerking aan in branded content

Persbureau gaat Red Bull-coverage verspreiden van evenementen
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nieuwe stap in de vervagende grenzen tussen journalistiek en merken: persbureau Reuters gaat structureel nieuws, artikelen, foto’s en video’ s distribueren van de actiesportevents van Red Bull. De mediapoot van Red Bull gaat het gerenommeerde persbureau voorzien van de content hiervoor.

related partner content for mobile comes here

Dit is de eerste keer dat een merk op vaste basis content maakt voor een journalistieke instituut als Reuters. De content wordt aangeboden naast de redactionele artikelen van het persbureau, en als afzender wordt de naam Red Bull Media House gebruikt.

Redactionele bezuinigingen

Tegen het Amerikaanse CNBC liet Robert Schack, mondiaal hoofd sport en strategische partnerships bij Reuters, weten dat de vraag naar sportcontent bij consumenten en klanten van het persbureau sterk stijgt. Reuters zoekt naar nieuwe wegen om zijn aanbod op dit terrein te vergroten. Door de redactionele bezuinigingen bij Reuters  kan het persbureau zijn eigen verslaggevers niet naar dit soort evenementen sturen, aldus Schack. Daarom is er voor de content van Red Bull zelf gekozen.

Geen geld

Rijk wordt het persbureau er niet van, want een Red Bull Media House-woordvoerder laat weten dat er geen financiële voorwaarden zijn aan de deal en dat het puur een distributieovereenkomst betreft.

De samenwerking tussen beide partijen markeert de ontwikkeling waarbij nieuwsorganisaties met steeds minder middelen te maken krijgen en ondernemingen steeds meer publishers en mediabedrijven worden. 

Foto: Red Bull Media House, de winnaars van de Red Bull Ragnarok in Noorwegen

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in