Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil best co-creëren

Maar samenwerking met bedrijf gaat wel gepaard met voorwaarden.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

BearingPoint en DVJ Insights deden (in het kader van de aankomende ) onderzoek onder ruim 11.000 Nederlanders om te kijken hoe ze tegen co-creatie aankijken. 59 procent van de ondervraagden blijkt open te staan voor co-creatie. Maar consument wil wel dat er randvoorwaarden zijn voor het toepassen van co-creatie. 

related partner content for mobile comes here

Randvoorwaarden

Zo moet onder andere de dienstverlening van het bedrijf in de basis op orde zijn, de bereikbaarheid van het bedrijf goed en ook de periode waarin men klant is bepaald de mate waarin men bereid is tot co-creatie.

Ruim 40 procent van de ondervraagden geeft aan dat zij eerder bereid zijn om met een bedrijf mee te denken indien zij al geruime tijd klant zijn van dat bedrijf.

Met plezier klant zijn

Ook de reden waaróm klanten openstaan voor co-creatie is onderzocht. Opvallend is volgens de onderzoekers dat niet zozeer een mogelijke korting een belangrijke drijfveer vormt, maar juist de wil om daadwerkelijk bij te dragen aan een organisatie waar men met plezier klant is (33 procent).

Ook het feit dat de medemens er door de samenwerking mogelijk op vooruit gaat – er ontstaan betere producten en diensten - is voor consumenten een belangrijke reden om met bedrijven samen te werken (25 procent).

Bedrijven die openstaan voor de ideeën van hun klanten, krijgen aanzienlijk meer waardering dan bedrijven die dat niet doen (77 procent versus. 2 procent).

Een ruime meerderheid van de ondervraagden gaat daarin nog een stap verder: 62 procent van hen stelt dat bedrijven die niet naar hun klanten luisteren mogen verdwijnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in