Overslaan en naar de inhoud gaan

Auping maakt van ‘op je bed vallen’ filmische gebeurtenis met slow motion-commercial

Het beddenmerk lanceert een app die consumenten koppelt aan hun ‘ideale matras’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

tekent voor de realisering van de campagne.

related partner content for mobile comes here

Met de multichannel campagne ‘Waar val jij op’ presenteert Auping naast zijn vernieuwde matrassenportfolio, de app . Hiermee krijgen consumenten inzicht in hun slaappatroon en in het type matras dat het beste bij hem of haar past. 

Dik, dun, hard, zacht

‘We hebben consumenten gevraagd wat ze fijn vinden aan een matras’, vertelt , manager communicatie & trade marketing Auping. ‘Zonder uitzondering kregen we antwoorden als “dik, dun, hard, zacht, ligt lekker, stevig” en ga zo maar door. Dat bracht ons het inzicht dat consumenten zich bij oriëntatie of aankoop van hun nieuwe matras zich laten leiden door persoonlijke voorkeur en niet door technische aspecten.’

Symboliek

De commercial symboliseert in een energieke val de customer journey van een Auping-slaper. ‘Wij hebben daarvoor gekozen, omdat je voorkeur iets ongrijpbaars is. Je valt ergens voor of niet’, stelt , creative director Brand New Telly. ‘Er wordt pas geproduceerd nadat Auping alles weet over jouw voorkeur en je lichaam. Ik ken geen andere beddenfabrikant die zo ver gaat in het centraal stellen van persoonlijke voorkeur’.

Tijdens het draaien van de commercial liepen de producenten tegen verschillende uitdagingen aan. ‘Een sprong is moeilijk controleerbaar’, vervolgt Van der Pauw. ‘Voor wat André (de regisseur) en wij voor ogen hadden moesten we het complete beeld kunnen controleren. We wilden namelijk picture-in-picture kunnen editen tussen de verschillende hoofdpersonen. Hierdoor hebben we er uiteindelijk voor gekozen om de mensen recht van boven op de bedden te laten vallen.’

De commercial is sinds deze week online en op televisie te zien:

Making of:

Credits
Auping: Carla Plukkel, Marie Thérèse Janus en Marjan Reitsma
Styling: Joska Jalving (namens Auping)
Fotografie: Eric van den Elsen
Creative Director: Wouter van der Pauw (Brand New Telly)
Art Director: Auke van Rossum (Brand New Telly)
Copywriter: Marcel Haasdijk (Brand New Telly)
Producers: Fiona Jacob, Jenny Bakker (Brand New Telly)
Account: Merijn Aalbers (Brand New Telly)
Regisseur: André (Nicolas Vantomme)
D.O.P.: Thomas Buelens
Muziek: Soundsright

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in