Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G: ‘Emoji’s zijn seksistisch’

Dat is de boodschap in de nieuwe #LikeAGirl-commercial van Always.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de nieuwe commercial laten verschillende meisjes zien wat de vrouwelijke emoji&;s uitbeelden, zoals het verven van nagels of het knippen van hun haar. De mannelijke symbooltjes doen juist stoere dingen als fietsen, zwemmen en worden bijvoorbeeld afgebeeld als politieagent.

related partner content for mobile comes here

En dat is niet zoals de meiden willen worden aangesproken.

P&G-maandverbandmerk Always deed onderzoek onder 1.000 Britse jonge vrouwen tussen de 16-24 jaar.

Bijna de helft vindt de vrouwelijke emoji’s stereotiep.

Niet alleen clichés

Bijna de helft vindt ook dat de symbooltjes niet alle vrouwelijke interesses laat zien.

70 procent is van mening dat niet alleen de clichés zouden moeten worden afgebeeld.

Procter & Gamble keek naar de emoji’s omdat jongeren ze in overvloed gebruiken op sociale media.

70 procent van de ondervraagde meiden gebruikt ze meerdere keren per dag, 82 procent gebruikt ze dagelijks.

De commercial is de derde in de Always Like a Girl-campagne, die in de staat. 

- Girl Emojis

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in