Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitsers begrijpen geen snars van Engelse slogans, maar geloven ze wel

64 procent van de Duitsers snapt niet wat Engelstalige ‘Werbesprüche’ te betekenen hebben.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Duitse chocolademerk Lindt voert de pay-off ‘Nice to sweet you’, farmacieconcern Bayer heeft als motto: ‘Science for a better life’. Het is voor ons Nederlanders misschien moeilijk te geloven, maar het merendeel van Duitse consumenten weet niet wat dergelijke slogans betekenen. Dat de Duitse vaksite Werben & Verkaufen op basis van een onderzoek dat is uitgevoerd door Marktforschungsinstitut YouGov in opdracht van merknamenbureau Endmark.

related partner content for mobile comes here

64 procent van de ondervraagden in het onderzoek zegt Engelstalige slogans niet goed te begrijpen en – opmerkelijker nog – slechts 28 procent is in staat om er een correcte vertaling van te geven. Is dat erg? Misschien niet, want ondanks het onbegrip wordt de boodschap positief gepercipieerd.

Ouderen?
De verwachting dat jongeren beter in Engels zijn dan ouderen komt niet uit. Ook de jongeren krabben zich achter de oren bij merken-Engels. Voorbeeld, de slogan van luidt ‘Good hair day, every day’ wordt door 53 procent van de jongeren goed begrepen. En dan gaat het om de slogan waar de ondervraagde respondenten het minst moeite mee hadden.

Meer bij (voor wie het Duits machtig is…)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in