Reli ringtones, GodTube en virtueel Pasen: Nichemarketing in de praktijk?
Dat Longtail-marketing ofwel nichemarketing de toekomst heeft, daar twijfel ik niet aan en ik vind het daarom ook elke keer weer boeiend om te zien uit welke, voor mij soms onverwachte hoeken, een niche opduikt:
Dit keer uit de religieuze hoek want ik kwam de afgelopen dagen twee recente initiatieven tegen op dat gebied: Zogenaamde 'reli ringtones' bij de Ikon en GodTube, een speciale videosite met vooralsnog uitsluitend christelijke (er zijn immers nog meer goden) filmpjes.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaNatuurlijk, we hadden we al de Lego bijbel en niet te vergeten de bijbel in sms- taal om maar eens paar andere voorbeelden te noemen.
Verder zijn er de pod-castende geestelijken en voor de liefhebber niet te vergeten widgets als
deze
Vermoedelijk kunnen we dus wachten op een speciale ReliTunes-store en wie weet doet ook LastFM binnenkort mee in deze nichemarkt? Vooralsnog vind ik in hun aanbod namelijk nog geen 'tag' relipop of wat dies meer zij.
Tenslotte wordt er in Second Life nu ook Pasen gevierd. Dit artikel van USA Today geeft een aardig inzicht in de algemene stand van zaken rondom geloof en spiritualiteit in Second Life.
Het zal duidelijk zijn dat deze lijst verre van uitputtend is, maar het toont wel aan dat er ook in en door deze niche volop gebruikt gemaakt wordt van de middelen die de marketeer en gebruiker van nu ter beschikking staan.
Wie meer wil lezen over het verschijnsel The Long Tail verwijs ik graag naar mijn post daarover op Frankwatching.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid