Snacks- en zoetwarenmarkt groeit met 1,3 procent in 2006
De chocolademarkt nam in consumentenwaarde toe met +2,8 procent (volume +2,5 procent), terwijl de omzetontwikkeling van de suikerwerkmarkt in 2006 stagneerde 0,0 procent in waarde (volume -0,8). De markt voor biskwie/banket/snijkoek groeide met +2,0 procent (volume +1,8 procent).
De snacksmarkt kende een lichte waardegroei +0,4 procent; en volumegroei van 1,3 procent. Het aandeel van de private labels nam toe tot 26,5 procent, dit had een drukkend effect op de waardegroei van de markt. Na de prijsdaling in 2005 ten gevolge van de prijzenslag bleven de prijzen in 2006 stabiel.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuOnder Out-of-Home vallen verkooppunten als benzinestations, drogisterijen, tabakswinkels, zoetwaren-speciaalzaken, kantines e.d. De ontwikkeling binnen het Out-of-Home kanaal liet in 2006 een omzetgroei zien van 1,1 procent. De snacks- en zoetwarenomzet binnen de supermarkten groeide met 1,3 procent.
Snacks en zoetwaren (exclusief ambachtelijk vervaardigde producten) hebben een aandeel van ca. 8,5 procent in de totale bestedingen aan voedings- en genotmiddelen. In het supermarktkanaal is deze categorie met een omzet van ruim 2,2 miljard Euro (in consumentenwaarde) goed voor een omzetaandeel van 8,1 procent en is de 5e categorie qua omvang binnen het supermarkt assortiment. De totale supermarktomzet bedroeg in 2006 27,3 miljard Euro (+4,7 procent, ACNielsen).
Een aantal segmenten in de snacks- en zoetwarenmarkt toonde in 2006 positieve groeicijfers (in waarde), zoals bijvoorbeeld dragees/bitesizes (zoals M&M’s, Smarties, Rolo, Pop Choc, +25,0 procent), snijkoek (+12,8 procent), tussendoortjes/nutritionals (+7,4 procent), kauwgum (+7,1 procent). Innovaties en de trend naar verantwoord speelden in deze groei een belangrijke rol.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid