Overslaan en naar de inhoud gaan

Snacks- en zoetwarenmarkt groeit met 1,3 procent in 2006

In 2006 groeide de Nederlandse snacks- en zoetwarenmarkt met 1,3 procent in waarde en volume. In totaal werd er 6.700 ton meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De chocolademarkt nam in consumentenwaarde toe met +2,8 procent (volume +2,5 procent), terwijl de omzetontwikkeling van de suikerwerkmarkt in 2006 stagneerde 0,0 procent in waarde (volume -0,8). De markt voor biskwie/banket/snijkoek groeide met +2,0 procent (volume +1,8 procent).

related partner content for mobile comes here

De snacksmarkt kende een lichte waardegroei +0,4 procent; en volumegroei van 1,3 procent. Het aandeel van de private labels nam toe tot 26,5 procent, dit had een drukkend effect op de waardegroei van de markt. Na de prijsdaling in 2005 ten gevolge van de prijzenslag bleven de prijzen in 2006 stabiel.

Onder Out-of-Home vallen verkooppunten als benzinestations, drogisterijen, tabakswinkels, zoetwaren-speciaalzaken, kantines e.d. De ontwikkeling binnen het Out-of-Home kanaal liet in 2006 een omzetgroei zien van 1,1 procent. De snacks- en zoetwarenomzet binnen de supermarkten groeide met 1,3 procent.

Snacks en zoetwaren (exclusief ambachtelijk vervaardigde producten) hebben een aandeel van ca. 8,5 procent in de totale bestedingen aan voedings- en genotmiddelen. In het supermarktkanaal is deze categorie met een omzet van ruim 2,2 miljard Euro (in consumentenwaarde) goed voor een omzetaandeel van 8,1 procent en is de 5e categorie qua omvang binnen het supermarkt assortiment. De totale supermarktomzet bedroeg in 2006 27,3 miljard Euro (+4,7 procent, ACNielsen).

Een aantal segmenten in de snacks- en zoetwarenmarkt toonde in 2006 positieve groeicijfers (in waarde), zoals bijvoorbeeld dragees/bitesizes (zoals M&M’s, Smarties, Rolo, Pop Choc, +25,0 procent), snijkoek (+12,8 procent), tussendoortjes/nutritionals (+7,4 procent), kauwgum (+7,1 procent). Innovaties en de trend naar verantwoord speelden in deze groei een belangrijke rol.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in