Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola Nederland adverteert in games

Voor de promotie van zijn variant Coca-Cola Zero heeft Coca-Cola in Nederland onder meer voor in game-advertising gekozen. Coca-Cola Zero…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De advertenties verschijnen in racegames voor Xbox en PC die online gespeeld worden. Deze reclame is alleen zichtbaar voor gamers in Nederland en de uiting verschilt per spel en per spelsituatie. Het is de eerste keer in Nederland dat deze vorm van in game-advertising plaatsvindt, laat Microsoft Digital Advertising Solutions weten. De verwachting is dat adverteren via online games de komende jaren zal toenemen.

related partner content for mobile comes here

De boodschap van Coke Zero luidt: 'Great Life without Downsides'. Om deze boodschap onder de aandacht te brengen van mannen, werd gekeken naar zogenaamde 'passion points' van deze doelgroep. In Nederland zijn dit racing en gaming.

Vandaar dat ervoor is gekozen om voor racing en gaming een platform te bouwen, onder andere via een online racegame met als inzet een echte race op Zandvoort, in een Lamborghini Gallardo.

De in game-advertising moet hierop aansluiten en Coca-Cola helpen bij het opbouwen van geloofwaardigheid in beide passion points. Gamers stellen het volgens Microsoft op prijs als de realiteit in de game zo dicht mogelijk wordt benaderd en daar horen ook realistische reclame-uitingen bij, zoals reclameborden langs een circuit of posters in een stad. Voor het plaatsen van de advertenties wordt hetzelfde systeem gebruikt als voor bijvoorbeeld Windows Live Messenger.

De Coca-Cola Zero campagne zal te zien zijn in: Need for Speed (voor Xbox en PC), Trackmania United, Trackmania Original en Trackmania Sunrise (voor PC), TOCA Race Car Driver (voor Xbox en PC).

Diederik Breijer, managing director Universal Media, zegt: 'De in game-campagne van Coca-Cola is inderdaad een primeur. Voor Coca-Cola Zero ontstaat een innovatief communicatieplatform dat direct het gedrag van haar doelgroep raakt en subtiel inspeelt op haar belevingswereld.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in