Coca-Cola Nederland adverteert in games
De advertenties verschijnen in racegames voor Xbox en PC die online gespeeld worden. Deze reclame is alleen zichtbaar voor gamers in Nederland en de uiting verschilt per spel en per spelsituatie. Het is de eerste keer in Nederland dat deze vorm van in game-advertising plaatsvindt, laat Microsoft Digital Advertising Solutions weten. De verwachting is dat adverteren via online games de komende jaren zal toenemen.
De boodschap van Coke Zero luidt: 'Great Life without Downsides'. Om deze boodschap onder de aandacht te brengen van mannen, werd gekeken naar zogenaamde 'passion points' van deze doelgroep. In Nederland zijn dit racing en gaming.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVandaar dat ervoor is gekozen om voor racing en gaming een platform te bouwen, onder andere via een online racegame met als inzet een echte race op Zandvoort, in een Lamborghini Gallardo.
De in game-advertising moet hierop aansluiten en Coca-Cola helpen bij het opbouwen van geloofwaardigheid in beide passion points. Gamers stellen het volgens Microsoft op prijs als de realiteit in de game zo dicht mogelijk wordt benaderd en daar horen ook realistische reclame-uitingen bij, zoals reclameborden langs een circuit of posters in een stad. Voor het plaatsen van de advertenties wordt hetzelfde systeem gebruikt als voor bijvoorbeeld Windows Live Messenger.
De Coca-Cola Zero campagne zal te zien zijn in: Need for Speed (voor Xbox en PC), Trackmania United, Trackmania Original en Trackmania Sunrise (voor PC), TOCA Race Car Driver (voor Xbox en PC).
Diederik Breijer, managing director Universal Media, zegt: 'De in game-campagne van Coca-Cola is inderdaad een primeur. Voor Coca-Cola Zero ontstaat een innovatief communicatieplatform dat direct het gedrag van haar doelgroep raakt en subtiel inspeelt op haar belevingswereld.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid