Overslaan en naar de inhoud gaan

Doeners en Dromers

Singles tussen de 30 en de 40 vormen een belangrijke doelgroep voor marketeers en brand managers. Je hebt ‘doeners’ en ‘dromers’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doeners - actief, zelfbewust, en volop geïnteresseerd in alles wat de wereld hen te bieden heeft - zijn op het eerste gezicht het makkelijkst te benaderen. Hun positieve instelling biedt aanknopingspunten te over voor marketing. Merken als Nike, Bacardi en Lastminute.com tappen met succes uit dit vaatje. De dromers zijn minder tevreden met zichzelf, ze missen zelfvertrouwen en richting in hun leven en voelen zich daardoor veel geremder, ook in hun consumptiegedrag. Toch is er ook bij deze groep een groot potentieel voor merken.

related partner content for mobile comes here

De ‘Just do it’-campagne van Nike moedigt de dromers bijvoorbeeld aan om hun onzekerheid te overwinnen en zo de kloof tussen dromen en doen te overbruggen. Voor beide groepen singles kunnen merken twee belangrijke functies vervullen. Ten eerste die van ‘schakelaar’, door mensen op een ongedwongen manier met elkaar te verbinden via gedeelde ervaringen. Ten tweede, en misschien wel het meest voor de hand liggend: ze kunnen inspelen op de behoefte aan authenticiteit die zowel de dromers als de doeners van deze ik-generatie kenmerkt.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in