Doeners en Dromers
Doeners - actief, zelfbewust, en volop geïnteresseerd in alles wat de wereld hen te bieden heeft - zijn op het eerste gezicht het makkelijkst te benaderen. Hun positieve instelling biedt aanknopingspunten te over voor marketing. Merken als Nike, Bacardi en Lastminute.com tappen met succes uit dit vaatje. De dromers zijn minder tevreden met zichzelf, ze missen zelfvertrouwen en richting in hun leven en voelen zich daardoor veel geremder, ook in hun consumptiegedrag. Toch is er ook bij deze groep een groot potentieel voor merken.
De ‘Just do it’-campagne van Nike moedigt de dromers bijvoorbeeld aan om hun onzekerheid te overwinnen en zo de kloof tussen dromen en doen te overbruggen. Voor beide groepen singles kunnen merken twee belangrijke functies vervullen. Ten eerste die van ‘schakelaar’, door mensen op een ongedwongen manier met elkaar te verbinden via gedeelde ervaringen. Ten tweede, en misschien wel het meest voor de hand liggend: ze kunnen inspelen op de behoefte aan authenticiteit die zowel de dromers als de doeners van deze ik-generatie kenmerkt.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuBron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid