Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument wil zelf kiezen voor digitale bankafschriften

Financiële dienstverleners zijn steeds drukker met de digitalisering van hun dienstverlening, en volgens hun klanten kan deze ontwikkeling…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Digitalisering in de financiële dienstverlening is hot en bankbedrijven zijn druk bezig om de contactpunten met hun klanten digitaal te gaan vormgeven. Zo hebben de meeste bankbedrijven de frequentie van het toesturen van bankafschriften al verlaagd; in de toekomst zullen afschriften waarschijnlijk enkel digitaal gestuurd worden.

related partner content for mobile comes here

Het voordeel voor de bankbedrijven; digitaal contact is goedkoper en efficiënter dan postaal contact. Reseach International (RI) peilde de mening van consumenten en wat blijkt: 43 procent van de consumenten geeft ook aan de voorkeur te geven aan het digitaal ontvangen van bankafschriften. Echter, nog geen kwart ontvangt op dit moment de bankafschriften ook daadwerkelijk digitaal.

33 procent wil de afschriften gewoon via de post blijven ontvangen. Er ligt volgens RI dus een mogelijkheid voor de digitalisering die bankbedrijven voor ogen hebben.

Toch is het volgens de onderzoekers niet verstandig het digitaal ontvangen van bankafschriften zonder meer te verplichten; welke manier banken ook kiezen, meer dan 80 procent van de consumenten wil graag zelf de keuze blijven bepalen.

Daar ligt dus de taak voor de bank om de consument te blijven betrekken in haar ontwikkeling, digitaal of niet.

Het onderzoek, inclusief alle cijfers, is te lezen in het maartnummer van Tijdschrift voor Marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in