Campagne valpreventie bij ouderen van start
Ouderen weten volgens Consument en Veiligheid vaak wel dat een val ingrijpende gevolgen kan hebben, maar ze doen te weinig aan preventie. De campagne met de naam 'Laat je ouders niet vallen' moet kinderen stimuleren hun ouders te behoeden voor een val.
De campagne geeft preventietips als het aanschaffen van een draadloze telefoon en een antislipmat tot een twaalfbadenkaart voor het zwembad om in conditie te blijven en het jaarlijks checken van de sterkte van de bril. De campagne bestaat onder meer uit een tv-spot die vandaag voor het eerst wordt uitgezonden. Verder vinden deze maand door het hele land activiteiten plaats die preventie van letsels door een val op de kaart moeten zetten. Consument en Veiligheid heeft daarnaast 31 maart uitgroepen tot nationale Laat-je-ouders-niet-vallendag. Instellingen en organisaties besteden die dag extra aandacht aan valpreventie. (ANP)
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid