Overslaan en naar de inhoud gaan

SCA neemt Europese divisie P&G over

SCA neemt Procter & Gamble’s gehele Tissue-divisie over met merken als Tempo, Bounty en Charmin.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SCA betaalt P&G 512 miljoen euro in cash. Deze acquisitie moet een belangrijke stap zijn in de verbetering van de winstgevendheid van SCA’s Europese tak voor consumentenproducten als papieren zakdoeken, keukenrollen en toiletpapier. SCA wil haar productaanbod van merken verder versterken en de productontwikkeling verder verbeteren.

related partner content for mobile comes here

Jan Aström, president en ceo van SCA: ‘We weten dat consumenten in heel Europa nauw betrokken zijn bij hun tissueproducten. Veel consumenten stellen zelfs hogere eisen dan waar de markt vandaag de dag aan kan voldoen. Deze acquisitie zal ons helpen een belangrijke stap te zetten in de verbetering van de winstgevendheid van onze Europese consumenten tissue business.’
SCA’s Europese consumenten tissue divisie heeft, net als de andere marktpartijen, de laatste jaren onder zware druk gestaan. Rationalisatie van assortimenten en de focus van retailers op private labels hebben geleid tot een sterke prijsdruk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in