Online adverteerders willen onafhankelijke metingen


In het onderzoek werden onlinemediaplanners en -inkopers gevraagd naar hun mening met betrekking tot interactieve marketing.
Betrouwbaardere metingen blijken de belangrijkste kwestie te zijn.Tweederde van de Amerikaanse marketeers zegt weinig vertrouwen te hebben dat het effect van hun onlineadvertenties goed wordt gemeten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDriekwart van hen zegt dat ze waarschijnlijk meer op sites, e-mailnieuwsbrieven, en zoekmachines zouden adverteren als het bereik door een onafhankelijke partij zou worden gemeten. Ongeveer van de helft geeft aan hun onlinebudget voor blogs, pod- en vodcasts en mobiel internet te verhogen als er onafhankelijke metingen zouden plaatsvinden.
Opmerkelijk is wel dat jonge marketingprofessionals (onder de 25) minder skeptisch staan ten aanzien van de huidige manier van meten dan oudere marketeers (ouder dan 55). Driekwart van de jongeren vertrouwen de gegevens verschaft door de online publishers tegenover 22 procent van de ouderen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid