'Positieve impact tv op gedrag van Britse consument'


Van de ondervraagden geeft 40 procent aan dat zij door de tv-commercials en programma’s geïnspireerd werden om hun gedrag op een positieve manier te veranderen. Het Brits online onderzoek werd gehouden door Ipsos Media onder in totaal duizend mensen van 15 jaar en ouder. Het primaire doel van het onderzoek was om de non-profitsector, zoals de overheid en fondsenwervers, inzicht te geven in de werking van tv.
Van de ondervraagden gaf 55 procent aan dat tv hem of haar meer bewust maakt van maatschappelijke onderwerpen en doelen. Met de stelling ‘Maatschappelijke onderwerpen en doelen lijken realistischer als je ze op tv ziet’ was 51 procent het eens en met ‘Tv maakt mij emotioneler/meer betrokken’ was 467 procent het eens. 77 Procent van de respondenten gaf aan bij tv het meest emotioneel geraakt te worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSpot-directeur Michel van der Voort ziet dat de uitkomsten van het onderzoek aansluiten bij het recente eigen TV+ onderzoek ,uitgevoerd door Deloitte in samenwerking met Intomart GfK. 'Hierin komt duidelijk naar voren dat de impact van tv groot is en door de komst van nieuwe technologieën verder zal toenemen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid