Overslaan en naar de inhoud gaan

'Positieve impact tv op gedrag van Britse consument'

Televisie (tv-programma's en commercials) zou Britse consumenten inspireren om hun gedrag positief te veranderen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de ondervraagden geeft 40 procent aan dat zij door de tv-commercials en programma’s geïnspireerd werden om hun gedrag op een positieve manier te veranderen. Het Brits online onderzoek werd gehouden door Ipsos Media onder in totaal duizend mensen van 15 jaar en ouder. Het primaire doel van het onderzoek was om de non-profitsector, zoals de overheid en fondsenwervers, inzicht te geven in de werking van tv.

related partner content for mobile comes here

Van de ondervraagden gaf 55 procent aan dat tv hem of haar meer bewust maakt van maatschappelijke onderwerpen en doelen. Met de stelling ‘Maatschappelijke onderwerpen en doelen lijken realistischer als je ze op tv ziet’ was 51 procent het eens en met ‘Tv maakt mij emotioneler/meer betrokken’ was 467 procent het eens. 77 Procent van de respondenten gaf aan bij tv het meest emotioneel geraakt te worden.

-directeur Michel van der Voort ziet dat de uitkomsten van het onderzoek aansluiten bij het recente eigen TV+ onderzoek ,uitgevoerd door Deloitte in samenwerking met Intomart GfK. 'Hierin komt duidelijk naar voren dat de impact van tv groot is en door de komst van nieuwe technologieën verder zal toenemen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in