Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips in zwaar weer

Philips kwam woensdag met een winstwaarschuwing. De lichtdivisie en de divisie consumentenelektronica hebben last van een zwakkere vraag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vergelijkbare omzetgroei bij de lichtdivisie zal in het tweede kwartaal 'laag enkelcijferig' zijn. Het bedrijfsresultaat van de divisie komt naar verwachting uit op circa 85 miljoen euro. Per saldo zal de omzet van Consumer Lifestyle met een 'laag enkelcijferig' percentage dalen. Het bedrijfsresultaat komt naar verwachting uit rond 50 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Er is kritiek op topman Frans van Houten. Analisten vinden dat hij veel tijd nodig heeft om het bedrijf door te lichten en de plannen voor kostenbesparingen aan te kondigen. Pas in oktober moet duidelijk worden wat het effect is van de verkoop van televisie op de financiële doelstellingen die het concern vorig jaar heeft geformuleerd onder de naam 'Vision 2015'.

Philips beloofde dat het binnenkort met een aankondiging zal komen over de geplande kostenbesparingen. Het concern zal met rigoureuze maatregelen moeten komen om beleggers tevreden te houden en de moeilijke marktomstandigheden het hoofd te bieden. Volgens analisten van Rabo Securities lijkt de situatie er niet beter op te worden voor het concern. 'De aanhoudende vertraging van de groei in China, de zwakke bouwsector en het broze consumentenvertrouwen in Noord-Amerika en West-Europa zullen op de aandelen drukken.'

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in