Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nederlander wil liever reclame per e-mail'

Bijna 70 procent van de Nederlanders ontvangt reclame het liefst per e-mail.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat percentage ligt hoger dan in andere Europese landen, waar reclame per post de voorkeur heeft. Dat blijkt uit een onderzoek van het in e-mail marketing gespecialiseerde bedrijf E-Dialog onder ruim vijfduizend consumenten in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Zweden.

related partner content for mobile comes here

Bijna 30 procent van de Nederlandse consumenten gaat naar aanleiding van reclame per e-mail over tot aankoop. Vooral e-mails met kortlopende aanbiedingen zijn in trek. Volgens directeur Simone Barrett van E-Dialog heeft dit te maken met de huidige economische omstandigheden. 'Dat veel bedrijven hun producten tegen lage prijzen moeten aanbieden, illustreert dat bedrijven er in deze tijd niet in slagen e-mail effectief te gebruiken', aldus Barrett.

Verder valt volgens het onderzoek op dat de consument in de leeftijdscategorie tussen de achttien en vierentwintig jaar het vaakst overgaat tot aankoop op basis van een e-mail (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in