
Dat percentage ligt hoger dan in andere Europese landen, waar reclame per post de voorkeur heeft. Dat blijkt uit een onderzoek van het in e-mail marketing gespecialiseerde bedrijf E-Dialog onder ruim vijfduizend consumenten in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Engeland en Zweden.
Bijna 30 procent van de Nederlandse consumenten gaat naar aanleiding van reclame per e-mail over tot aankoop. Vooral e-mails met kortlopende aanbiedingen zijn in trek. Volgens directeur Simone Barrett van E-Dialog heeft dit te maken met de huidige economische omstandigheden. 'Dat veel bedrijven hun producten tegen lage prijzen moeten aanbieden, illustreert dat bedrijven er in deze tijd niet in slagen e-mail effectief te gebruiken', aldus Barrett.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeVerder valt volgens het onderzoek op dat de consument in de leeftijdscategorie tussen de achttien en vierentwintig jaar het vaakst overgaat tot aankoop op basis van een e-mail (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee