Mobile Rich Media Benchmarks 2012
Afgelopen jaar is het voor Mobile Advertising een geweldig jaar geweest. Veel adverteerders hebben, vaak voor het eerst, met de unieke mogelijkheden van Mobile geëxperimenteerd. De één wat succesvoller en intensiever dan de ander, maar al met al zijn de resultaten bovengemiddeld zonnig te noemen. Een vlucht langs de resultaten:
Verhouding Smartphone / Tablet Rich Media campagnes 2012
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
Smartphone: 86%
Tablet: 14%
Overall stats
CTR: 0,85%
Video play rate: 0,63%*
Expand rate: 0,76%**
Interactie rate: 4.86%***
*Video na tap gestart
**Expand na tap
***Swipes, click to calendar/sms/call/storelocator, draw, etc
Meest actieve verticals 2012
- Telecommunications
- Retail
- Entertainment
Best scorende verticals 2012
- Retail CTR: 2.42%
- Food & beverage CTR: 1.01%
- Consumer CTR: 0.86%
Populairste formaten van 2012
1) Mobile Halfpage (met video)
Voorbeeld: Sony Pictures - James Bond Skyfall
2) Mobile Banner + fullscreen layer
Voorbeeld Nissan - Qashqai
3) Floorad
Voorbeeld Samsung - Galaxy Note 10.1
Opvallende inzichten
- Campagnes waar de meeste interactieve elementen in zijn verwerkt, scoren de beste expand rates, video play rates en CTR’s
- De beste campagne resultaten worden structureel na 18:00u behaald
- Grotere formaten scoren beter dan kleinere formaten
Bovenstaande cijfers zijn verkregen op basis van alle Mobile Rich Media campagnes die met behulp van Adrime techniek in 2012 in Nederland hebben gedraaid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid