Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile Rich Media Benchmarks 2012

Bij het naderende einde van het jaar horen natuurlijk de traditionele opsommingslijsten: zie hier de eerste Mobile Rich Media benchmarks…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen jaar is het voor Mobile Advertising een geweldig jaar geweest. Veel adverteerders hebben, vaak voor het eerst, met de unieke mogelijkheden van Mobile geëxperimenteerd. De één wat succesvoller en intensiever dan de ander, maar al met al zijn de resultaten bovengemiddeld zonnig te noemen. Een vlucht langs de resultaten:

related partner content for mobile comes here

Verhouding Smartphone / Tablet Rich Media campagnes 2012

Smartphone: 86%
Tablet: 14%

Overall stats

CTR: 0,85%
Video play rate: 0,63%*

Expand rate: 0,76%**
Interactie rate: 4.86%***

*Video na tap gestart
**Expand na tap
***Swipes, click to calendar/sms/call/storelocator, draw, etc

Meest actieve verticals 2012

  1. Telecommunications
  2. Retail
  3. Entertainment

Best scorende verticals 2012

  1. Retail CTR: 2.42%
  2. Food & beverage CTR: 1.01%
  3. Consumer CTR: 0.86%

Populairste formaten van 2012

1) Mobile Halfpage (met video)

Voorbeeld: Sony Pictures - James Bond Skyfall

2) Mobile Banner + fullscreen layer

Voorbeeld Nissan - Qashqai

3) Floorad

Voorbeeld Samsung - Galaxy Note 10.1

Opvallende inzichten

  • Campagnes waar de meeste interactieve elementen in zijn verwerkt, scoren de beste expand rates, video play rates en CTR’s
  • De beste campagne resultaten worden structureel na 18:00u behaald
  • Grotere formaten scoren beter dan kleinere formaten

Bovenstaande cijfers zijn verkregen op basis van alle Mobile Rich Media campagnes die met behulp van Adrime techniek in 2012 in Nederland hebben gedraaid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in