Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder nettoverlies PCM

PCM heeft het afgelopen jaar het nettoverlies beperkt. Het concern schreef een verlies van 51 miljoen euro in de boeken tegenover een min…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kranten- en boekenconcern is tevreden over de de omzetstijging van 1,9 procent tot 653 miljoen euro. Daarmee is een einde gekomen aan vier jaren van omzetdalingen. Boekenuitgever ThiemeMeulenhoff is de belangrijkste motor achter deze toename. De dagbladen lieten een dalende omzet zien. De kranten hadden te lijden onder de tegenvallende advertentie-inkomsten.

related partner content for mobile comes here

Alleen de oplage van Trouw nam afgelopen jaar toe. Dat heeft volgens PCM te maken met de overgang op tabloidformaat in maart 2005. Voor het eerst in tien jaar nam het aantal betalende krantenabonnees van de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw met 3,2 procent toe dankzij de snelle groei van weekend- en internetabonnementen.

De fusie van het Algemeen Dagblad met regionale titels van uitgever Wegener heeft volgens PCM aan de verwachtingen voldaan. De waardering van de lezers voor de nieuwe fusiekrant stijgt en in 2006 voorziet het bedrijf een stabilisering van de oplage, die in eerste instantie daalde.

De ontwikkelingen voor 2006 zijn over de gehele breedte van het uitgeefconcern onzeker. Het is onduidelijk of het positievere sentiment in het bedrijfsleven zich zal vertalen in meer advertenties, aldus PCM. Nieuwe producten, zoals de ochtendkrant op tabloidformaat nrc.next en het blad Volkskrant Banen, moeten de positie van PCM op de advertentiemarkt helpen versterken (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in