Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nederlanders bekend met Kort Lontje’

Stichting Ideële Reclame, SIRE, blikt tevreden terug op de zojuist afgeronde Kort Lontje campagne. Maar liefst 73% van de Nederlanders…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de start van de campagne in augustus 2005 kende slechts 34% van de ondervraagde Nederlanders de term. Dat blijkt uit onderzoek dat TNS NIPO uitvoerde in februari 2006 uitvoerde in opdracht van SIRE. De campagne Kort Lontje gaat over het feit dat mensen zo snel uitvallen naar elkaar. Destijds bleek uit onderzoek van TNS NIPO dat maar liefst 84% van de ondervraagden vond dat mensen sneller geïrriteerd reageren dan tien jaar geleden. Via de campagne wilde SIRE mensen op een leuke manier prikkelen om even stil te staan bij het korte lontje. De campagne bestond uit een televisie-, radio en bioscoopcommercial, advertenties, freecards en een website. Voor de campagne werden bekende en onbekende Nederlanders door SIRE uitgedaagd hun lontje zo lang mogelijk te houden. Ook konden mensen met een zelftest op Internet de lengte van hun eigenlontje testen.

related partner content for mobile comes here

Hoewel een daadwerkelijke gedragsverandering niet het doel was, blijkt volgens SIRE uit het onderzoek dat de door N=5 ontwikkelde campagne mensen in ieder geval wel aan het denken heeft gezet. Zo zegt een op de twintig Nederlanders gemakkelijker andere mensen aan te spreken op asociaal gedrag. Een op de tien Nederlanders probeert zich netter te gedragen in het verkeer en 16% geeft aan zich meer bewust te zijn van hun ergernissen.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in