‘Nederlanders bekend met Kort Lontje’
Bij de start van de campagne in augustus 2005 kende slechts 34% van de ondervraagde Nederlanders de term. Dat blijkt uit onderzoek dat TNS NIPO uitvoerde in februari 2006 uitvoerde in opdracht van SIRE. De campagne Kort Lontje gaat over het feit dat mensen zo snel uitvallen naar elkaar. Destijds bleek uit onderzoek van TNS NIPO dat maar liefst 84% van de ondervraagden vond dat mensen sneller geïrriteerd reageren dan tien jaar geleden. Via de campagne wilde SIRE mensen op een leuke manier prikkelen om even stil te staan bij het korte lontje. De campagne bestond uit een televisie-, radio en bioscoopcommercial, advertenties, freecards en een website. Voor de campagne werden bekende en onbekende Nederlanders door SIRE uitgedaagd hun lontje zo lang mogelijk te houden. Ook konden mensen met een zelftest op Internet de lengte van hun eigenlontje testen.
Hoewel een daadwerkelijke gedragsverandering niet het doel was, blijkt volgens SIRE uit het onderzoek dat de door N=5 ontwikkelde campagne mensen in ieder geval wel aan het denken heeft gezet. Zo zegt een op de twintig Nederlanders gemakkelijker andere mensen aan te spreken op asociaal gedrag. Een op de tien Nederlanders probeert zich netter te gedragen in het verkeer en 16% geeft aan zich meer bewust te zijn van hun ergernissen.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid