Megamarketeer Madonna


Over de anti-oorlog teneur van de clip bij ‘American Life’ is al een controverse uitgebroken. Hoe de muziek klinkt kan de Madonna-fan voor slechts $1,49 zelf beluisteren door simpelweg de single te downloaden in MP3 of Windows Media formaat. Om drie reden een slimme marketingactie, vindt Forrester.
Op de eerste plaats verbetert de 44-jarige ster haar relatie met de jonge generatie. Jonge fans willen muziek eerst horen voor ze wat kopen. Als ze de single leuk vinden en het album willen, kunnen ze voorintekenen op Madonna.com.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMadonna’s platenmaatschappij Maverick records krijgt op deze manier partnerrelaties en e-mailadressen van fans. Met 1,49 per single is de opbrengst in cash gering, maar in relaties des te groter. Fansites krijgen een incentive als ze de download-link plaatsen, wat de reach vergroot, en Maverick krijgt de e-mailadressen van fans.
Bovendien schept de actie een precedent in de platenindustrie. Voor het eerst zit er geen maandelijks abonnementsgeld of rechtenkwestie aan een download vast.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid