Overslaan en naar de inhoud gaan

MediaXim gaat Nederlandse reclame-bestedingen meten

MediaXim heeft besloten om de reclamebestedingen te gaan meten in Nederland. Deze registratie is vanaf 1 januari 2009 operationeel en voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BVA en PMA hadden een tender uitgeschreven voor dit onderzoek. Volgens BVA-directeur Helen Faasse heeft MediaXim als enige een offerte uitgebracht. 'BVA verwacht op basis van deze offerte en de ervaring die ze meebrengen vanuit België dat MediaXim een goed product levert. Dit vertrouwen is mede gebaseerd op het feit dat een werkgroep, bestaande uit adverteerders, mediabureaus en exploitanten er voor zorgt dat de data zorgvuldig tot stand komt en dat de vragen zoals gesteld in de RFP ook worden beantwoord.'

related partner content for mobile comes here

MediaXim meldt dat er niet is gekozen voor een JIC-model. MediaXim is de eigenaar van de data en gaat ze voor eigen rekening en risco exploiteren. Wel zullen de voordelen van een JIC zoveel mogelijk terugkomen in het samenwerkingsmodel. Hans van den Anker, directeur van MediaXim: 'Zo wordt grote waarde gehecht aan een gebruikersgroep die de wensen en verlangens van de gebruikers kenbaar zal maken en vooral in de beginfase een belangrijke rol zal spelen in de keuze van de te registreren media en elementen en de tarieven waartegen de bruto reclamebestedingen zullen worden berekend.' Zowel de uitingen (ADview) als de daaraan gekoppelde plaatsings- of uitzendschema’s (ADstat) zijn de volgende werkdag beschikbaar op de van MediaXim.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in