MediaXim gaat Nederlandse reclame-bestedingen meten
BVA en PMA hadden een tender uitgeschreven voor dit onderzoek. Volgens BVA-directeur Helen Faasse heeft MediaXim als enige een offerte uitgebracht. 'BVA verwacht op basis van deze offerte en de ervaring die ze meebrengen vanuit België dat MediaXim een goed product levert. Dit vertrouwen is mede gebaseerd op het feit dat een werkgroep, bestaande uit adverteerders, mediabureaus en exploitanten er voor zorgt dat de data zorgvuldig tot stand komt en dat de vragen zoals gesteld in de RFP ook worden beantwoord.'
MediaXim meldt dat er niet is gekozen voor een JIC-model. MediaXim is de eigenaar van de data en gaat ze voor eigen rekening en risco exploiteren. Wel zullen de voordelen van een JIC zoveel mogelijk terugkomen in het samenwerkingsmodel. Hans van den Anker, directeur van MediaXim: 'Zo wordt grote waarde gehecht aan een gebruikersgroep die de wensen en verlangens van de gebruikers kenbaar zal maken en vooral in de beginfase een belangrijke rol zal spelen in de keuze van de te registreren media en elementen en de tarieven waartegen de bruto reclamebestedingen zullen worden berekend.' Zowel de uitingen (ADview) als de daaraan gekoppelde plaatsings- of uitzendschema’s (ADstat) zijn de volgende werkdag beschikbaar op de website van MediaXim.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid