Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s start weblog corporate responsibility

Onder de titel 'Open for discussion' is McDonald's een weblog begonnen over ‘issues that matter’ ofwel corporate social responsibility.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op het motiveert Bob Langers, Senior Director for Corporate Social Responsibility bij McDonald's, de reden voor de lancering van het weblog. McDonald’s ziet het weblog al een middel om te informeren over wat het bedrijf doet op het gebied van corporate social responsibility (CSR) om hierover feedback te krijgen van het publiek. McDonalds ontplooit CSR activiteiten op de volgende vijf gebieden: balanced active lifestyles, responsible purchasing, people, environment, and community. Deze zijn alle vijf terug te vinden op het weblog, dat informeert over diverse CSR projecten en over de mensen achter deze activiteiten.

related partner content for mobile comes here

Langers richt zich in zijn verhaal tot het publiek: "Wij willen reacties van jullie, omdat we altijd leren en proberen te verbeteren. En je kunt niet leren of verbeteren zonder te luisteren."
Het eerste artikel op het blog is een verhaal over een koeienfluisteraar en dierenwelzijn. De eerste reacties op het artikel en het initiatief zijn welwillend getint. Een mede-blogger reageert: "Hello Bob You and McDonald's actually sound like you mean what you say. Just the fact that the comments section is open says much (...)" Overigens blijkt uit de gebruiksvoorwaarden op de site dat McDonald’s zich wel het recht voorbehoudt om reacties te modereren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in