Overslaan en naar de inhoud gaan

Loden leeuw? Louwmans Lood!

Veel bedrijven willen iets met videocontent. Sterker nog, veel bedrijven doen anno 2015 ook daadwerkelijk iets met videocontent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met als doel: viral!

Heiligt dit doel nou alle middelen? Of moet je het daadwerkelijke doel niet uit het oog verliezen: het overbrengen van de juiste boodschap.

related partner content for mobile comes here

Juist daar gaat het nog weleens mis. Met het resultaat dat je wel goed gezien wordt, maar niet op de manier zoals je dat voor ogen hebt. Heb je dan succes?
Wat nou als je bijvoorbeeld hele exclusieve auto’s verkoopt? Wil je dan overkomen als een louche autodealer of liever als een chique exclusieve voiture showroom.

Gisteren werd de Loden Leeuw winnaar bekend gemaakt: TUI werd bekroond tot meest irritante reclame. Van harte gefeliciteerd met deze prijs en de bijkomende free publicity! Zo feliciteerde ik vorig jaar ook HoyHoy nog persoonlijk. Pas na het behalen van de prijs wist ik namelijk wie HoyHoy was en wat ze doen. De betreffende marketingmanager was erg enthousiast!

Ook werd de slechtste slogan van het jaar beloond met de beste reclame die het bedrijf kon krijgen, namelijk de prijs van "slechtste slogan". Die reclame geef ik Heibedrijf Steenman dan ook met alle plezier!




En bij Louwmans Exclusive moeten ze het volgende hebben gedacht:

  • Iets doen met videocontent -> Hey, dat kunnen wij ook!
  • Viral -> Hey, dat kunnen wij ook!
  • Een prijs winnen in 2015 -> Hey, dat kunnen wij ook!


Vandaar dat ik Louwmans Exclusive wil nomineren voor de prijs, de Exclusive Louwmans Lood! Met hun wel heel bijzondere videoboodschap (zoals ze het zelf omschrijven):

 

 

We hebben iets bijzonders voor u, bekijk hieronder onze videoboodschap. Posted by Louwman Exclusive on vrijdag 11 december 2015

 


Mochten jullie nog andere online video’s hebben die ook in aanmerking komen voor slechtste videocontent 2015, dan zie ik ze graag tegemoet! Laten we één van deze bedrijven eens in het zonnetje zetten!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in