Overslaan en naar de inhoud gaan

Joe La Pompe's Cannes Déjà Vu's

Joe La Pompe - wie hij echt is blijft een goed bewaard geheim - onthult waar reclamemakers hun 'inspiratie' vandaan halen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Adformatie (verschijnt op 25 juli) zet Joe La Pompe gewoontegetrouw een aantal voorbeelden op een rijtje van waar de vorige maand in Cannes gelauwerde reclamemakers hun &;inspiratie&; vandaan haalden. Of is het allemaal toeval? Hierbij alvast een voorproefje.

related partner content for mobile comes here

Het origineel?
Pedigree Diet - 2006
Bureau: TBWA Hunt Lascaris, Zuid-Afrika

Minder origineel
Jardiland Light - 2014
Bureau: Rosapark Paris, Frankrijk
(Cannes Lions Outdoor Silver)

Het origineel
Dulux - 2006
Bureau: Jung Von Matt, Duitsland

Minder origineel
Lego - 2014
Bureau: Ogilvy & Mather, Hongkong
(Cannes Lions Outdoor Silver)

Het origineel
Scotchgard - 2006
Bureau: Dentsu Brussel, België

Minder origineel
Breeze - 2014
Bureau: Lowe, Singapore

Meer plagiaat (of toevalligheden?), die Joe La Pompe op het spoor kwam, bekijken? Zie Adformatie (verschijningsdatum 25 juli).
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in